Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm på Acer Aspire 5720ZG

Anbefalte innlegg

Jepp, tittelen sier sitt.

Jeg skulle slå på PC-en (en Acer Aspire 5720ZG, drøyt 1 år gammel) i dag morges, cirka 8 timer etter at jeg skrudde den av (jeg oppdaget ikke noe muffens da jeg skrudde den av)... Jeg fikk logget meg inn som normalt, men da PC-en kom seg inn på brukerområdet ble skjermen svart, utenom musepekeren, den syntes fortsatt. Jeg prøvde å skru den av og så på igjen, men det hjalp ikke. Jeg prøvde også å skru den på i sikkermodus, men da stoppet den underveis.

Nå i kveld har det forverret seg, for nå får jeg ikke logget inn en gang, fordi PC-en aldri kommer så langt. Sikkermodus funker fortsatt ikke, og når jeg prøver å starte den på vanlig vis får jeg spørsmål om diskkontroll, som fullføres, men så blir skjermen svart etterpå igjen. Jeg har også fått én blåskjerm i løpet av dagen, men husker dessverre ikke noe nærmere om hva som stod på den.

På siste diskkontroll har jeg nå fått en ny beskjed:

"MFT er skadet. Kan ikke gjenopprette MFT. Chkdsk ble avbrutt."

Vel, jeg skjønner i hvert fall ingenting av det...

Hva mener dere er galt her? Finnes det noen muligheter for å rette det opp, eller bør jeg bare levere den inn med en gang?

Takker på forhånd. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vet noe om hva det kan være?

Har tenkt å levere den inn i dag, med mindre det er mulig å rette opp feilen selv? Den enkleste feil vil jo uansett ta månedsvis å reparere hvis jeg leverer den inn, men har kanskje ikke noe valg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg

Skru datamaskinen helt av, Hold inne FN + F10 knappene samtidig som du slår den på helt til du får skjermbilde. Dette skal starte datamaskinen i recovery modus (En type windows installasjon skal poppe opp)

Her vil du få muligheten til en reperasjon av oppstartsfilene. se om dette hjelper.

(IKKE velg gjenoppretting av systemet, da dette vil installere windows på ny. Alle instillinger og programmer vil bli slettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...