Gå til innhold

Trenger hjelp til mobilt bredband

Anbefalte innlegg

Eg skal bestille mobilt bredband før ferien, men har aldri vore borti dette før, så eg trenger noken tips. Me har hytte på kysten i hordaland og siden me nett har blitt foreldre til ei nydelig jente, så ser det ut som det blir 4 veker i strekk på hytta. Dette fører til at eg MÅ ha mobilt bredband... ;)

Eg har kun bruk for det når me er på hytta. Dvs. heile sommar og enkelte helger utover høsten/vinteren. Derfor holder det med eit helg og ettermiddagabon.

Netcom er vell billigast med 99kr mnd. Men her blir hastigheten redusert etter 2GB, mens telenor har gratis bruk opp til 5GB. Det eg lurer på da er kor mykje dette er når det gjelder vanlig surfing? Det kommer stort sett til å bli brukt til vanlig surfing, men også litt youtube/nrk streaming visst hastigheten tillater det. Er det sånn at 2GB kommer til å bli brukt opp etter ei veke?

Andre levrandører eg bør sjekke ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser no at Chess også leverer dette, og der nevnes det ingen maks bruk.

Er foresten litt spent på forholdene ute med kysten. Korleis er det visst eg ikkje finner 3g dekning? Blir det da brukt edge, og korleis blir da hastigheten?

Lenke til kommentar

Jeg har brukt 1gb totalt i hele mai og juni, er brukt et par timer om dagen i gjennomsnitt til nettavis, forum og litt youtube.... Blir lite youtube da hastigheten blir noe for treg enkelte tider...

Bruker netcom "kveld og helg" til 99,-

Endret av Dyver`n
Lenke til kommentar
Jeg har brukt 1gb totalt i hele mai og juni, er brukt et par timer om dagen i gjennomsnitt til nettavis, forum og litt youtube.... Blir lite youtube da hastigheten blir noe for treg enkelte tider...

Bruker netcom "kveld og helg" til 99,-

Ok, men da har nok alle meir enn nok kapasitet til meg :)

Veit du korleis det er visst eg er utenfor 3g dekning? kommer eg meg da på nettet? Er enkelte plasser i hytta at eg har 3g med telefonen. Blir det bedre mottakersignal med modemet enn mobilen?

Lenke til kommentar

Du kommer deg altid på nett da man også kan bruke egde / 2g også, men det er tregt men funker så vidt til å komme på vg...

Om dekningen er noe bedre vet jeg ikke, jeg har 3g dekning på mobilen og turbo3g pcen..

Men det er jo nesten 3g dekning i hele landet nå

Lenke til kommentar
Du kommer deg altid på nett da man også kan bruke egde / 2g også, men det er tregt men funker så vidt til å komme på vg...

Om dekningen er noe bedre vet jeg ikke, jeg har 3g dekning på mobilen og turbo3g pcen..

Men det er jo nesten 3g dekning i hele landet nå

Ok. Finnes det ein nettleser som f.eks opera mini til pc som gjer at det går fortere å surfe? Der ein kan velge å ikkje vise bilder f.eks?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Selv har jeg netcom mobilt bredband Fri Bruk. Jeg sitter nå og slår hode i veggen etter at hastigheten igjen har blitt satt ned til 200kbs, og jeg må vente nesten 2 uker på at jeg får "vanlig" hastighet igjen.

Uheldigvis for meg har jeg for øyeblikket ingen andre alternativer enn mobilt bredband (bor i en midlertidig hybel som ikke har innlagt fiber/bredband)

Det faktum at jeg til vanelig sjelden får hastigheter over 700kbs og så og si aldri får mer enn 1 strek på hspda dekningen, gjør ikke saken bedre.

Jeg sendte en epost til netcom om problemet med dårlig 3g dekning. Svaret jeg fikk var at de viste om problemområdet men hadde ingen planer om å utbedre det. (Bor ved kysten på vestlandet)

Jeg ble nyligt positiv overasket når jeg så at netcom hadde kommet med et nytt abonnomang som lovte ingen begrensninger, men jeg ble fort skuffet. Øverst i annonsen stod det at det var ingen begrensninger og at en kunne surfe så mye en ville uten å måtte tenke på hvor mye en lasted ned. Jeg skulle akkuratt til å ringe for å oppgradere da jeg leste det med liten skrift. Der stod det at hastigheten ble begrenset etter 7GB pr måned (bryter ikke dette med noen markedsførings lover btw?)

Edit: ser nå at netcom har fjernet "Netcom Fri Bruk Premium". Regner med at jeg ikke var den eneste som så den missvisende annonsen.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...