Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hard klump under brystvortene.


Gjest guest333

Anbefalte innlegg

Gjest guest333

Hei, jeg har en hard klump under hver av brystvortene mine, det er jo ikke det verste. DET VERSTE er at det er stort, og hovent, jeg er redd for at det ikke skal gå vekk. Er 15 år og er en gutt, har ikke kommet i stemmeskifte, men har fått masse hår på testiklene, og begynner å få LITT LITT hår på brystet.

 

Jeg er veldig redd for at det ikke skal gå bort, og jeg spilte fotball for 1 år siden, etter jeg sluttet begynte jeg å bli "feit", og etter noen uker da, fikk jeg disse "puppene".

 

Går det ann å trykke dem med hendene å ødelegge dem, liksom litt og litt hver dag. Eller er det farlig å gjøre det? Og hva er dette, og hvordan får jeg dette vekk, jeg skal til stranda og greier, og tørr ikke å badge, har sett voksne "feite" menn som har "pupper"; er det pga de er feite, må jeg slanke meg.????

 

VELDIG desperat, håper jeg får noe ordernlig svar, vil bli så takknemmelig!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har en hard klump under hver av brystvortene mine, det er jo ikke det verste. DET VERSTE er at det er stort, og hovent, jeg er redd for at det ikke skal gå vekk. Er 15 år og er en gutt, har ikke kommet i stemmeskifte, men har fått masse hår på testiklene, og begynner å få LITT LITT hår på brystet.

 

Jeg er veldig redd for at det ikke skal gå bort, og jeg spilte fotball for 1 år siden, etter jeg sluttet begynte jeg å bli "feit", og etter noen uker da, fikk jeg disse "puppene".

 

Går det ann å trykke dem med hendene å ødelegge dem, liksom litt og litt hver dag. Eller er det farlig å gjøre det? Og hva er dette, og hvordan får jeg dette vekk, jeg skal til stranda og greier, og tørr ikke å badge, har sett voksne "feite" menn som har "pupper"; er det pga de er feite, må jeg slanke meg.????

 

VELDIG desperat, håper jeg får noe ordernlig svar, vil bli så takknemmelig!!

 

 

Ikke vær redd, dette er en helt normal reaksjon når gutter kommer i puperteten, brystene, eller brystvortene kan bli veldig hovene og store men det kommer bare av at puberteten går sin gang, er desverre ikke noe du får gjort med det.

Bare la det gå sin gang så vil dem gå ned av seg selv.

 

Hilsen en som var der for leeeenge siden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Angående klumpen:

Det er ikke noe som helst flaut ved å henvende seg til lege. Dette kan være en fettklump som i mange tilfeller er helt ufarlig, men ikke trykk på den, da vil det føre til smerter. Vokser ikke klumpen noe mer, eller blir til irritasjon, så kan du bare la den være. Men som jeg sier i de fleste slike tilfeller, så vil jeg anbefale lege dersom du føler at den blir til sjenanse. Da kan du få den skåret vekk. Men noe brystkreft betviler jeg på det sterkeste at du har ;)

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Gjest guest333

Har allerede vært hos legen, tok også hormonprøver, ingen feil der heller.

 

Legen var usikker, men det er nok puberteten, men jeg har drevet å klemt på den ene klumpen på venstre brystvort, og den har blitt mindre TROR jeg, men har ikke noe smerter, hadde det bare for noen måneder siden.

 

Hvor lang tid tar det før det går vekk? PGA det ser jo så hovent ut, og jeg tror ikke det vil bli normalt igjen.

 

Også :p jeg har hørt at "feite" folk får "pupper", men de "feite" har ikke klumper under vortene ikke sant? Det vil si at de har "pupper" p.g.a. de er "feite", jeg begynte å få "pupper" etter jeg sluttet med idrett.

 

Jeg har lyst til å slanke meg, og få six pack, har allerede 2 pack :p Har dere noen gode råd? Jeg klarer ikke å jogge så mye, kanskje 5 min uten stopp, men kan bli bedre ofcourse, men gi meg noen råd,

 

og svar meg angående "bryst" spørsmålet mitt også. tusen takk gutta!

Lenke til kommentar
Gjest guest333

har drevet å klemt på den nå i hele dag tror jeg :p tilsammen i 10-15 minutter i hele dag, men jeg er redd for at det blir verre om jeg pirker på den, tørr ikke en gang å gå på bading osv

Lenke til kommentar
Jeg har lyst til å slanke meg, og få six pack, har allerede 2 pack.

Du har 6 pack, men det er bare 2 packen som vises. Du må ned i fettprosses for å få hele six packen til å vises, intervall vil funke. Du kan prøve gerija kardio (20 sek sprint, 10 sek pause)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

OK, takk, men ejg må ha noe som er effektivt, så jeg mister masse fett.

Og, er det farlig å ta situps og pushups når man er 15 år gammel? Jeg må vite det, pga har hørt det fra foreldrene mine -.- kanskje de mente vekter, vetta faen.

 

og angående de kulene under brystvortene, hvor lang tid tar det får å få dem vekk, og går det ann å gjøre "bryst" øvelser så det reduseres fortere?

Lenke til kommentar

Du sier at du har klumper under puppene, noe som for meg høres veldig merkelig ut. Mener du at du har/begynner å få såkalte "manboobs" så er trening "way to go". Ikke press på dem. Det hjelper kun for det fysiske og får deg til å TRO at de blir mindre.

I tillegg kan du jo spise sunnere. Dropp ut godteri og brus i første omgang. Videre kan du prøve å droppe ut ting som smør, nugatti, honning og annet søtt/fettfullt

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Har i hele uken, bare spist sunt, drakk bare litt brus idag, ingenting mer altså. Istedenfor brus, er f.eks: drikken. "MER", eller "POWERADE" bra?

 

Det med "manboobs", er noe pubertet å gjøre tror jeg, derfor vil jeg prøve å få det vekk liksom, gi meg et bra opplegg som har funket for alle her.! Jeg vil bli veldig glad altså!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
For faen, ikke tren de vekk.

 

Helt normalt under puberteten å få slike klumper (Som stikker litt ut) under denne, for all del. La det være, det går over :)

 

Jaja, men å gå ned i fett er jo ikke noe problem, eller er det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...