Gå til innhold

Fekk engelsk versjon av TV. Har eg reklamasjonsrett?

Anbefalte innlegg

Da ringer du en gang til, og spør om man får returnert fraktpenger, får du ja, får du spørre om hvorfor du ikke har fått de.

Hadde en garantifeil på min tv, men jeg opplevde ingen problemer med butikken.

Hadde kastet pappasken da jeg kjøpte tv-en, og netshop sendte meg en ny pappask.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom varen har mangler i forhold til det som forbruker har grunn til å forvente, eller selger har reklamert med, kan forbruker kreve at dette utbedres eller at kjøpet heves. Dette skal gjøres uten kostnad for forbruker. Det er forbrukerkjøpsloven 101. Noe NetShop bør være smertelig klar over da det er som sagt elementærkunnskap for alle som jobber innen detaljevarehandel.

Lenke til kommentar

Apropo netshop og gråimport, kom over dette her nå:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=123688

Samsung UE40B6000 (6050) 40" LED LCD-TV

1920x1080, 4x HDMI, 3 cm tykk, 100Hz

Denne modellen kalles også for UE40B6050 enkelte andre steder, da til betydelig høyere pris !

Samsung UE40B6000 40" LED LCD-TV Full-HD

Dette er da vel et brudd på markedsføringsloven? Det er jo langtifra samme modell når det kommer til menyer og garantier.

Lenke til kommentar

Like morsomt er det når DinSide og andre nettsteder tester TVer og laptoper. De lenker videre til NetShop og andre som selger parallellimport uten å informere om forskjellene. Sendte en lang mail til journalisten hos DinSide for en stund siden etter at de testet en Samsung. Fikk aldri noe svar tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...