oje Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 jeg monterte i går min nye XP 1600, på et ABit KG7-lite hovedkort. når jeg skulle starte maskinen, kom bare den alarmen i pc-speakeren. Prøvde å bytte absolutt alt, RAMen HDD, Prosessoren&kjøleren, strømforsyningen,skjermkortet osv. Uansett hva jeg gjorde fikk jeg bare alarmen, null signal til skjerm etc. HVA kan være feil? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Står CPU vifa i riktig plugg?? Mange HK må ha vifte på en bestemt viftekontakt for at det skal starte. Lenke til kommentar
oje Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 vell, det er 2 plugger til vifta rett vedsiden av CPU, FAN1 og FAN4, men jeg har prøvd begge... Lenke til kommentar
GaLiHaLen Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Har du debugg display på hk? hadde samme problem men kunne lese av at det var rammen som ikke funker. henter ny ram i dag, ligger å venter på meg i posten (= Lenke til kommentar
oje Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 nei, tror ikke det er et slikt display der. RAMen testet jeg forresten på en annen pc, og funket fint der... kan det rett og slett være en feil på hovedkortet? Lenke til kommentar
GaLiHaLen Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Det er mulig, sjekk cpu, kanskje du har knust coren. Kjipt med ny pc som ikke funker. )= Kan være jumpere som står feil også... sjekk manualen til hk. om du ikke får fiksa det, så ta kontakt med butikken [ Denne Melding var redigert av: GaLiHaLen på 2002-01-23 14:36 ] Lenke til kommentar
oje Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 kan ikke være prosessoren, for vi prøvde to stk... og... fant kun en jumper på hele kortet... hehe Lenke til kommentar
GaLiHaLen Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Ta kontakt med butikken å få bytta hk'et eller fiksa det. sånne ting er drit kjipt. lykke til! :smile: Lenke til kommentar
oje Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 ja, får vel gjøre det! Takk for hjelpen =] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå