niklas_keeper Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hei, jeg er helt ny her på diskusjon.no! jeg har aldri drevet med noe fotogreier, men så har jeg lyst og begynne, har sett litt på kameraet; canon eos 350d er dette et bra nybegynner kamera? skal ha kamera til 3000-4000.- kr . tenkte brukt, for da får jeg vel mest for pengene? er det noe nettside som har sånn at folk kan selge brukt? (utenom qxl.no & finn.no) Er det vanskelig og få fine bilder? hvilket kamera andbefaler dere meg og begynne med? har ikke greie på noe linser osv, kan noen forklare meg forskjellen på linser også? - Niklas roos Lenke til kommentar
Don't salute! Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Tror kanskje det du har forslått er en smule gammelt. Eos 1000D er sikkert et bra valg (i tilleg er det nokså nytt). En venn av meg har det og er tydeligvis storfornøyd Lenke til kommentar
arela Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg vil anbefale deg å kjøpe ditt første digi speilrefleks nytt. De billigste nye modellene er vel omtrent like bra som de dyreste var for 2-3 år siden. Likeså får du en pakke med linse og kamera som du har garanti på. Jeg vil også foreslå en butikk du kan besøke om du har slikt i nærheten. Linser eller objektiv som er et mer korrekt navn, er et meget stort evne, så ta litt i gangen. Les litt her og der samtidig som du bruker kameraet ditt, ---da kommer det du trenger etterhvert. Lenke til kommentar
niklas_keeper Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Hvem av disse burdet jeg velge? vil ha et kamera i starten som alt følger med, sånn at jeg kan bare lade det opp og ta fine bilder. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...Z8AAAEOA.I03xiL eller http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...jYAAAEOeaE03xii (følger det med linse osv på eos 1000d? eller Andre tips til rundt 3000-4000.- kr?! ( jeg har de fleste fotobutikkene rundt meg) Endret 25. juni 2009 av niklas_keeper Lenke til kommentar
IVRI Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) (Hvem av disse burdet jeg velge? vil ha et kamera i starten som alt følger med, sånn at jeg kan bare lade det opp og ta fine bilder. Andre tips til rundt 3000-4000.- kr?!) Jeg gikk og lurte på det samme som deg for et halvt år siden. Fikk da et veldig godt råd: Canon Powershot G10. Ikke speilrefleks, men et knallbra kompaktkamera med alle innstillingsmuligheter. Sett det på auto og knips fine bilder, still inn på scener etter lysforhold m.m. eller still inn alt manuelt. Dette er et stort kompaktkamera som er veldig enkelt å dra med seg. Kjempegodt batteri. Lad opp og knips i vei. Og så kan man lære seg avansert fotografering undervegs. Anbefales! Husk at for å ta et bilde må du ha med deg kamera... Jeg har alltid mitt i veska. Lykke til med DITT valg! Endret 25. juni 2009 av IVRI Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 I det Nikon D60 ser ut til å fases ut bør Canon EOS 1000D og Olympus E-520 være to gode valg. Basert på tilgjengelig optikk og egne preferanser vil jeg anbefale Canon EOS 1000D, dersom ikke seriebilder er hovedfokuset. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt. Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker -knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen. Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå