tool-nes Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Har nettopp installert Ubuntu 9.04. Jeg kom inn på det og alt virka veldig greit. Kom opp oppdatering, kjørte denne også, og måtte reboote. Etter denne rebooten så kommer det bare svart skjerm etter innlogging! Hva skal jeg gjøre? Jeg ser musa, men resten er bare totalt svart! Tips mottas med stor takk! Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hvilket skjermkort og hvilke drivere? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Hadde samme problemet selv - Har et AMD/ATI 4850. Problemet var at driveren som var installert (catalyst 9.4 tror jeg) ikke støtta versjonen av xorg som kommer med Ubuntu 9.04. Er en liten stund siden nå, men jeg fikk iallefall opp GUI'et igjen ved å kjøre en slags sikkerhetsmodus (mener den kom opp av seg selv på andre oppstart etter å ha feila å starte xorg første gang). Deretter må evt. ny driver inn. Evt. kan du prøve med driver som du f.eks. laster ned til en USB-disk og så kjører fra terminal. Lenke til kommentar
tool-nes Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Hvilket skjermkort og hvilke drivere? Skjermkortet er integrert i hovedkortet NVIDIA GeForce 9300 / nForce 730i. Har ikke lagt til noen ekstra drivere, så kjører bare med de driverne som lå i Ubuntu. Men driver nå å installerer Windows XP. Kan godt hende jeg prøver Ubuntu igjen, skal fungere som en HTPC, så da skal visst Ubuntu være veldig bra. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 NVIDIA er i en periode, der de rensker opp driverne sine kraftig. Aka de spytter ut halvferdige versioner i hytt og pyne. Det blir ingen stabil version før de komer til punkte. Lenke til kommentar
olear Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Vel, det er over fem år siden jeg har hatt issues med nVidia i det hele tatt. Uten tvil den mest stabile driver tilgjengelig i Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå