Gjest Guest_Petter_* Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hei, Jeg er 18 og har slitt med sterk skjeling i hele mitt liv. Jeg har vært på utallige legekontroller, men min lokale lege hevder at skjelingen ikke er til stede. Jeg ønsker nå å ta operasjon ved Ullevål, og jeg anser selv at tilstanden min er alvorlig. Ser at Ullevål har maks. 22 ukers ventetid for utredning, og ytterligere 5 uker før operasjon. Regner med at ventetiden reduseres noe dersom legene får inntrykk av at lidensen er alvorlig. Hvor lang ventetid er realistisk å håpe på i slike tilfeller? Takker for evt. svar. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Hei, Jeg er 18 og har slitt med sterk skjeling i hele mitt liv. Jeg har vært på utallige legekontroller, men min lokale lege hevder at skjelingen ikke er til stede. Jeg ønsker nå å ta operasjon ved Ullevål, og jeg anser selv at tilstanden min er alvorlig. Ser at Ullevål har maks. 22 ukers ventetid for utredning, og ytterligere 5 uker før operasjon. Regner med at ventetiden reduseres noe dersom legene får inntrykk av at lidensen er alvorlig. Hvor lang ventetid er realistisk å håpe på i slike tilfeller? Takker for evt. svar. få fastlegen din til å sende en henvisning. du får da svar med beskjed om du oppfyller kriteriene til "rett til nødvendig helsehjelp" eller ikke. dersom du får rett til nødvendig helsehjelp, får du også en frist for når du senest skal få behandlingen. du kan da sjekke om det er noen andre steder i landet som har kortere frist, og evt søke om fritt sykehusvalg og få behandlingen gjort et annet sted. les mer på frittsykehusvalg.no, hvor det også finnes et telefonnummer du kan ringe hvis du lurer på noe mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå