Lotzen Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hei ! Las på ei side der det stod at eg kunne åpne nokre portar, ved å logge meg innpå routeren, og internettet ville da gå fortare. Tenker først og fremst på nedlastingshastighet, men også på internett hastighet. Lurer da på korleis eg gjer dette, og om noken kunne fortelje meg det..? Veit korleis eg loggar inn på routeren selvfølgelig, men er usikker på kva slags portar, og kor eg åpnar dei. Har ein Jensen Scandinavia AirLink 59300, viss det er viktig å få med. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Selve hastigheten på netsurfing, eksempelvis vg.no vil ikke kunne settes høyere. Web går gjennom port 80 som er åpen som default. Men du har jo mange andre programmer som krever åpning av port. Klikk på lenken for å se guide for et drøss av programmer samt guider for åpning til din ruter. http://www.portforward.com/english/routers...-89300index.htm Lenke til kommentar
Lotzen Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Ja, ok, men for eksempel Q Torrent (lov å diskutere nedlasting her ? :S , er det mulig å opne portar som gjer at det går raskare å laste ned med det programmet..? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Avhengig av hva du laster ned fra torrent så kan det være helt lovlig. Å diskutere åpning av porter i en client er helt lovlig, så lenge vi ikke kommer innpå piratkopiering. Og ja, det er fullt mulig å få større hastighet om du åpner porter for torrentclient. Ta en titt i listen og se etter programmet du skal åpne porter for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå