- Fear - Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hei Jeg har ustabilt nett som faller ut under online gaming, men jeg kan fortsatt surfe selv om spillet får connection problems. Noen som kan oppdage feil/forbedringer i konfigurasjonen min? Her er mitt system: Fysisk oppsett Telefonkontakt - ISDN Splitter - ADSL Modem - VoIP router - Trådløs router ISDN Splitter: MAGcom ADSL Modem: Zyxel Prestige 650R-T3 (fiksert ip adresse fra nettleverandør) VoIP: Linksys SPA2100 Trådløs router: Netgear WGR614v6 (Internet IP Adress: get dynamically from ISP) - ADSL Modemet og VoIP ruteren har DHCP påslått, den trådløse har DHCP avslått. - IP LAN adresser: ADSL 192.168.1.1, VoIP 192.168.2.1, Trådløs 192.168.1.30, IpV4 IP 192.168.2.4 Noen som har en anelse om hva som kan være galt? Trengs det annen informasjon? Setter pris på hjelp, har rotet meg bort og finner ikke løsningen selv. Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Prøvd å koble dem alle til ett stort nett? At VoIP og Trådløs router er koblet til ADSL Modems LAN - LAN kobling? Så bruker du kun en DHCP-server, en brannmur og minst mulig forsinkelser i nettet.. Det problemet du har er mest sannsynlig ADSL Modemet som lager problemer.. Sikker på at det skal være fikset IP på din tilkobling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå