Venerable Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Gav opp på dagbladet.no for lenge siden, men kom på at det er greit å ha en side å svippe innom av og til. Så kan dere anbefale en? Jeg vet såklart om BBC, CNN, NY Times osv. Så dere trenger ikke remse opp en rekke standardlister. Jeg er mer interessert i hva dere selv bruker. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Dagbladet.no --> nyheter. Vg.no --> innenriks/utenriks (etter behov) aftenposten.no Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Skal du ha god dekning på innenriks så kommer du ikke utenom tabloidene, fyll på med morgenbladet, klassekampen og utvalgte blogger. Lenke til kommentar
SirKTS Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg bruker Google News. Det er selvfølgelig ikke en egen nettavis, men den klarer å ha det beste innholdet fra alle aviser. Kjendis sladder må eg be om for å se. Det er ikke som om Google kommer til å plaser kjendis sladder i hovedoppslaget med mindre kongen dør eller noe slikt... Den viser nyheter i kategorier som er lett og organisere. samtidig et par toppsaker og nyheter som google tror jeg vill like (basert på hva jeg tidligere har lest). Anyway: http://news.google.com/news?ned=no_no Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Skal du ha god dekning på innenriks så kommer du ikke utenom tabloidene, fyll på med morgenbladet, klassekampen og utvalgte blogger. Klassekampen har bare byttet ut kjendissladder med sosialistisk propaganda. Mulig han er ute etter det, men greit å nevne. Ellers er dagsavisen og le monde også dugelige nettaviser. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg bruker Google News. Det er selvfølgelig ikke en egen nettavis, men den klarer å ha det beste innholdet fra alle aviser. Kjendis sladder må eg be om for å se. Det er ikke som om Google kommer til å plaser kjendis sladder i hovedoppslaget med mindre kongen dør eller noe slikt... Den viser nyheter i kategorier som er lett og organisere. samtidig et par toppsaker og nyheter som google tror jeg vill like (basert på hva jeg tidligere har lest). Anyway: http://news.google.com/news?ned=no_no Nice, skal absolutt sjekke ut dette. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Norsk: Aftenposten og VG -> velg Innenriks/Nyheter. Dagsavisen og Dagens Næringsliv anbefales også. Utenlandsk: NYT, Economist, BBC News, IHT. Det er ikke noe vits i å lese oversettelsene i norske aviser (dette inkluderer den oppskrytte norske versjonen av Le Monde). Av og til så skinner faktis Dagens Næringsliv til med gode dybdeartikler og intervjuer av utenriks saker (de har hatt noen gode saker om hvordan finanskrisen påvirker vanlige folk i USA). Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg bruker ofte: infowars.com, prisonplanet.com, google news, rense.com. DB innenriks, liveleak.com, div lokalaviser, osv osv. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Bruk RSS, og filtrer kategoriene du vil lese/luke ut. Lenke til kommentar
Koas Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 http://www.nyhetsspeilet.no/ Tar opp aktuelle tema avisene av en eller annen grunn ikke skriver noe om. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 http://www.nyhetsspeilet.no/ Tar opp aktuelle tema avisene av en eller annen grunn ikke skriver noe om. Ja, som grønne menn på månen, 2012 og bomberommet på Svalbard. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 http://www.nyhetsspeilet.no/ Tar opp aktuelle tema avisene av en eller annen grunn ikke skriver noe om. Ja, som grønne menn på månen, 2012 og bomberommet på Svalbard. Tja... Det var nå litt vel mye bullshit om UFO'er og slikt, som ingen kan bevise. Eller var det mye lesverdig der egentlig. jeg spør meg selv hvor i alle dager det ble av alle de journalistene som ble sagt opp i MSM for få år tilbake. Fikk de en FEIT sluttpakke for IKKE å utfordre etablissementet med alternative nyhetssider? Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 http://www.nyhetsspeilet.no/ Tar opp aktuelle tema avisene av en eller annen grunn ikke skriver noe om. "Av en eller annen grunn"? Du vet like godt som meg at denne typen vås vil være katastrofalt for troverdigheten til et hvert medie som ikke bare retter seg mot dem som ikke har det genetiske anlegget nødvendig for å utvikle en kritisk sans. Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) news.google.com er forskjellig ifrå news.google.no Dag og Tid er ei vekeavis som tidvis kan vere ganske imponerande. Norske journalistar si bransjeside har av og til noko som kan takast alvorleg. Teknisk Ukeblad har eiga heimeside. Dagens Næringsliv i papirformat kan vere veldig bra på utanriks. TV2 er flinke på Russland. Klassekampen har overraskande mykje god akademisk utveksling, men den og DN sliter med ein del ideologi. Det kan vere lærerikt å sjå i ei avis, som er ifrå ein annan kant av landet. bt aftenposten adressa Statistikk og bakgrunn: Freedomhouse (Demokrati i verda. ) Democracy Index til Economist må ein søkje seg fram til. Her er wikiversjonen. Fivethirtyeight er ei storveges amerikansk side om val og bakgrunn. Gapminder (Statistikk, nesten på universitetsnivå. Brukar ikkje beviseleg signifikant utslag, men har imponerande mulegheiter for å sjå korrelasjonar. Anbefalast alle små samfunnsintereserte og eg ventar spent på når dei skal sette inn diamantar som dummyvariabel. ) Economist BBC news Spiegel på engelsk Die Zeit, for tysken. Kanskje ikkje den ein les mest. Endret 3. juli 2009 av blackcurrant Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Å lese VG er som å bidra til et kollektivmord av seriøs journalistikk. Jeg er veldig glad i Dagsavisen, den synes jeg dekker de aller fleste behov for meg. Ellers leser jeg Aftenposten, Klassekampen og de fleste nevneverdige regionaviser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå