Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

norsk til engelsk og tysk oversettelse...

Anbefalte innlegg

ikke direkte skole, men passet best inn her tror jeg

har en oversettelse som jeg bruker til å annonsere ankomst til forskjellige steder med båt, nå som turist sesongen er over oss hadde det vært greitt å tatt denne på flere språk. har brukt min skole-engelsk/tysk, freetranslation.com og google translate på dette her, noen som kan korrigere meg hvis dette høres helt på jordet ut?

mine damer og herrer, vi nærmer oss [sted], takk for turen og ha en fortsatt fin dag.

ladies and gentlemen, we are approaching [sted], thanks for the trip, have a nice day

meine damen und herren, wir nähern uns [sted], vielen Dank für die Reise, haben einen schönen Tag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meine Damen und Herren. Wir sind bald in (sted). Vielen Dank für die Bootsfahrt. Wir wünschen euch einen schönen Tag.

Ellers er det vel litt merkelig at passasjerene skal takkes for turen, når de ikke eier båten eller har ført den noe sted?

Lenke til kommentar
"Ladies and gentlemen, we will soon be arriving at/in/on *sted*. We hope you have enjoyed this trip with the *navn på båt* and wish you a further pleasant morning/day/evening."

den satt... takker så meget..!!!

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

I stedet for å lage en ny tråd, så benytter jeg denne.

Er det noen som kan hjelpe meg å uttale disse klokkeslettene? Gjerne alt i tekst

13.05 og 16.00

Skulle gjerne hatt hjelp med årstallet 1997 også.

F.eks; sekstenhundreogførtini. Har gjort det til vane å gruble lenge når jeg skal ha framlegg og skal uttale tall. Derfor skriver jeg de rett fram på kladden min. :)

EDIT: Så ikke den engelske oversettingen i førstepostem før nå. Jeg mener oversatt til tysk. :)

Endret av Skorpey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...