Gå til innhold

Hva ville du gjort hvis du hadde plutselig blitt alene i hele verden?

Nygjerrig

Anbefalte innlegg

Nei, en kongle er det ingen som har slitt lenge for å få tak i. Men de fleste har slitt i ganske mange måneder for å få kjøpe en bil. Derfor er det dems bil, ikke din.

:)

Siden du er så grådig glad i å kverulere om en fiktiv problemstilling... hva hvis du drar til et gammelt og forlatt/kondemnert hus der det er ingen og tar noen ting som bøker, lamper eller hva faen som kan være igjen... er det stjeling? Det er ingen som eier det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere må tenke utenfor boksen!

I disse 5 dagene eksisterer ikke andre mennesker... Tenk at det ikke fantes mennesker mer...

Ikke at de er borte og snart kommer tilbake, men at du er det eneste eksempelet av menneske som fins...

Endret av kjermy
Lenke til kommentar
Nei, en kongle er det ingen som har slitt lenge for å få tak i. Men de fleste har slitt i ganske mange måneder for å få kjøpe en bil. Derfor er det dems bil, ikke din.

Men hvem har slitt lenge for den om det ikke er noen der?

Men de kommer tilbake igjen etter fem dager. Hvis de aldri hadde kommet tilbake hadde det vært greit. Men siden de kommer tilbake blir det nesten som at de er på ferie i noen dager.

Redd for å bli tatt?

Ja.

Vedder på at 90% av folk ville vært tyver om de visste at det ikke kunne blitt avslørt. Mennesker er grådige av natur.

Frykt for straff og uthenging er vel det som hindrer oss fra å stjele :)

Kanskje det. Jeg ville vel kanskje ha tatt noe jeg og hvis det var helt sikkert at ingen fant ut hvem som hadde tatt det.

hva hvis du drar til et gammelt og forlatt/kondemnert hus der det er ingen og tar noen ting som bøker, lamper eller hva faen som kan være igjen... er det stjeling? Det er ingen som eier det.

Jo, det er noen som eier det. Hvis eieren ikke bor der for øyeblikket, men eier det er det fortsatt hans/hennes ting. Hvis eieren ikke lever lenger er det noen som arver det. Hvis eieren ikke har noen som skal arve huset går det til Staten/kommunen eller lignende tror jeg.

Dere glemmer at de samme folkene som forsvant kommer tilbake etter fem dager. Ellers hadde det selvfølgelig vært helt greit.

Samme som jeg mener :thumbup:

Men for helvete. Kan ikke dere bare drite i å komme med deres rett og galt meninger. Og heller være on-topic? Ekke rakettforskning akkurat.

Er enig. Vi er ikke enige og kommer sikkert ikke til å bli det senere heller, så det er bedre å få høre hva andre ville gjort hvis de var alene i fem dager :)

I disse 5 dagene eksisterer ikke andre mennesker... Tenk at det ikke fantes mennesker mer...

Da ville jeg nok ha prøvekjørt noen biler/båter, ja :)

Lenke til kommentar

Egentlig var det bare et spørsmål om hvorfor dere ville ha stjålet noe hvis dere var alene i fem dager men ikke gjør det nå. Men det utviklet seg litt.

Som jeg selv sa, jeg ville nok tatt noen ting selv som de fleste andre :)

Lenke til kommentar

Tror jeg ville hatt med en kamerat eller to. Vi skulle prøvekjørt alt med hjul på bygda, deretter brutt oss inn på butikken for et "mindre" måltid. Hadde sikkert gjort litt hærverk her og der, sprengt litt diverse i filler med fyrverkeri eller dynamitt. Hadde nok vært morro. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Dersom jeg plutselig hadde blitt alene i hele verden, ville jeg ha gått rundt naken. :)

Samt få muligheten til å leke seg med masse biler, se filmer, ta med seg filmer.... etter at jeg hadde hentet meg et aggregat og bensin så klart til strøm. Hamstret en del mat og lekt meg mye rett og slett. Tror etter hvert at psyken hadde tatt meg mye... Så kanskje jeg runder av svaret til at jeg hadde gått naken og kjørt mye villmann i gatene. :)

Lenke til kommentar

Kastet klærne og kjørt rundt omkring med den barskeste bilen i gata jeg kunne finne nøkkelene til helt til jeg gikk tom for bensin

Funnet en våpen-/jaktbutikk og anskaffet pistoler og rifler i tillegg til masse ammunisjon og skutt på måker og andre heslige fugler

Bedrevet hærverk over hele byen. Knust biler og andre framkostmidler med slegger, brent ned trebygg, urinert hvor jeg ville, dekket til skorsteiner og masse annet faenskap

Stjelt alle pengene jeg kunne finne og lagret dem på rommet

Og til syvende og sist, spist meg megafeit.

Edit: Sett at jeg var alene i langt mer en fem dager.

Endret av Spetz
Lenke til kommentar

Hvis alle i hele verden er vekke i 5 dager og kun du er tilbake, betyr det at de har reist på tur i rommet og glemt deg. Da er det en passende straff at det mangler noen ting her og der og at et og annet hus har hatt innbrudd når de kommer tilbake, snakk om kjipe jævler.. Og siden de har glemt deg i utgangspunktet, vet ingen at det er du som har vært her og gjort faenskap.. Så ta en dag, kjør til dyreparken i Kristiansand, hent en ape og slipp den løs i byen, så får den skylden.

Lenke til kommentar

Om det bare var for fem dager ville jeg tatt et herkules fly og fylt det med pot, og ett med hasj, også ett med mdma, lsa, lsd, mescaline og shrooms.

Det hadde jeg parkert på en ubebodd øy, så hadde jeg dratt til sveits og henta masse penger, så jeg kunne leie noen til å bygge et hus på øya i ettertid (og betale for å få fersk mat tilflydd)

Lenke til kommentar

Jeg ville ha funnet det fineste huset som var å finne her i Bergen, gjerne oppå en fjelltopp med god utsikt, og bodd i luksus helt til maten på butikken gikk ut på dato. Kan altså leve som en konge i minst ett år. Når den tid kommer går jeg og prøver å finne noe mat i naturen, om det failer skal jeg heller ta mitt eget liv ved å hoppe fra Askøybroen naken.

SKal selvsagt gå naken rundt uansett, over alt, uansett vær. Hadde jeg hatt utstyret hadde jeg kanskje klonet meg selv, men tviler jeg hadde giddet. Kanskje om jeg fikk til å leve av naturen.

Optimalt sett ville jeg ha sett verden, løpt over kinesiske mur og slikt, men hvordan i helvete skal jeg komme meg dit uten båt/fly liksom. Gidder ikke kjøre hele veien dit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...