abene Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Start opp datamaskinen fra en minnepinne med Sugar on a Stick. Les mer Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) "Sugar on a Stick"? Linuxdistro? Høres mer ut som et move man risikerer å se på en strippebar i lugubre steder av verden. Dersom stripperen heter Sugar, da... Endret 25. juni 2009 av ze5400 Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Høres ut som en live-distro basert på Fedora med Sugar grensesnitt/desktopmiljø. Sugar følger også med vanlige Fedora 11, men er ikke installert som default. De fleste velger nok KDE4 eller GNOME framfor Sugar, da sistnevnte er ganske radikalt forskjellig fra de fleste GUI vi er vant med, enten en sitter på Linux, Windows, Mac... Det er primært laget for barn (i utviklingsland), som ikke har tatt i en PC før Endret 25. juni 2009 av Langbein Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Fikk stykgt list til å prøve under vm Har sett litt det, selve sugar er ganske bra etter hva jeg har sett OLPC'ene er også ganske utrolig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Som sagt, Sugar er for barn. Jeg tror ikke det er mange HW.no-lesere som vil like det. Jeg tror nok andre distroer vil være langt mer populære. F.eks Linux Mint eller Ubuntu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå