Weefugo Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hei! Hver måned får mine foreldre et brev hvor det står hvor mye data jeg har brukt(siden de betaler abonnementet). Men kan de også se hvem jeg har ringt til og hvilke nettsider jeg har surfet på? PS: Jeg har Netcom Flexitalk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 de kan se hvor du har ringt, men ikke hvilke snuske sider du har surfet på Lenke til kommentar
Weefugo Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 de kan se hvor du har ringt, men ikke hvilke snuske sider du har surfet på Ahh, takk for oppklaringen. Nå som jeg sitter her med telefonen oppkoblet mot PCen blir nesten fristelsen for stor xD Lenke til kommentar
Xinopay Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 de kan se hvor du har ringt, men ikke hvilke snuske sider du har surfet på Feil. Med mindre det er bestilt spesifikasjon kan de ikke se annet enn hvilke operatører han har ringt. De kan altså IKKE se hvilke nummer han har ringt til, kun MENGDEN han har ringt. Om Weefugo er oppført som eier av abonnementet og fødselsdatoen hans er registrert der, skal det være han selv som må be om spesifisert faktura - og nei, selv ikke juridisk eier av abonnementet får dette dersom bruker er over 18 år og sier nei. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 nei vel, jeg har ikke noen spesifisert regning men kan logge på nett siden og se hvilke nr som jeg har ringt.. Lenke til kommentar
Xinopay Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Ja, du kan se spesifikasjon for DITT nummer når du logger inn med DITT nummer på "MIN Side"...merkelig nok får ikke andre medlemmer av en Trådløs Familie til å se DITT forbruk på SIN konto. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) var det ikke sånn at foreldrene eide tlf nr hans? og abo? da kan vel de gjøre det samme som jeg kan på mitt Endret 25. juni 2009 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Xinopay Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Han er medlem av en Trådløs Familie - det stemmer. Da er det en person som står som eier av alle nummerne i Trådløs Familie. Men hvem som er eier eller ikke spiller ingen rolle for spesifikasjonen. For å få se den, må man logge inn med sitt eget nummer på Min Side på netcom.no. Man kan på den siden KUN se sin egen spesifikasjon, og ikke medlemmene av sin Trådløse Familie, selv om man er administrator. Kort oppsummert: 1. Nei, de kan ikke se hvilke sider han har surfa på - spankwire er altså fritt vilt. 2. De kan kun se spesifikasjon på papirfaktura om dette er bestilt og godkjent av bruker, forutsatt at han faktisk er oppført som bruker. 3. Spesifikasjon for et gitt telefonnummer kan kun finnes på Min Side-innlogginga for det gitte nummeret. Om han har laget seg en Min Side-innlogging og ikke delt passordet med noen, er det altså kun han selv som kan se dette. Om han ikke har laget en Min Side-innlogging, blir uansett passordet for førstegangsinnlogging sendt direkte til hans telefon, ikke til noen andre, slik at andre kan ikke opprette en Min Side-konto for ham. Lenke til kommentar
larspistasj Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Det som Xinopay sier stemmer forsåvidt, men grensen er ikke på 18, men 14 år. Da kan ikke ansvarlig/eier av abonnementet lengre hente samtalespesifikasjon uten brukers samtykke. Det forutsetter at brukeren faktisk er registrert som bruker av abonnementet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå