EspenFe Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hei. Fikk nettopp mitt nye skjermkort, ett GTX 260 XXX. Når jeg prøver å kjøre 3Dmark06 med kortet, slår pcen seg av i andre fase av testen, nemlig "skjermkort"testen. Se resten av maskinvare på profil Hva er årsaken til dette? NB! Det er ikke varme, det ligger på 35grader idle og ikke mer enn 60 grader load. MVH EspenFe Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Er strømforsyningen din sterk nokk til å bruke et GTX260? Slår pc'n seg av når du spiller og? Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg har en thermaltake toughpower 750W, så det skal holde ja. Feilsøkte, fant ut at hovedkortet var problemet. South-Bridge ble 110 celcius. Jeg får bare 9120 poeng i 3D mark 06 også, så noe er galt Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Syns jeg er i overkant ja, den tempraturen er høy. er det aktivt kjølt HK så kansje viften er støvete, hvis ikke så er kansje sirkulasjonen i kabinettet dårlig. Du kan teste med sidedøren av muligens. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Syns jeg er i overkant ja, den tempraturen er høy. er det aktivt kjølt HK så kansje viften er støvete, hvis ikke så er kansje sirkulasjonen i kabinettet dårlig. Du kan teste med sidedøren av muligens. Sidedøren min er alltid av. Jeg avmonterte hele kjøleenheten på hovedkortet, tok av den gamle kjølepastaen (som var steeeinhard), satte på ny og det ble betydelig kaldere. Etter dette problemet var fikset, fikk jeg ett nytt problem - nemlig blåskjerm. Men jeg er ikke helt grønn på data, er ganske datakyndig, så skal prøve å finne ut av det før jeg maser på diskusjon.no. Takk for tipsene Volvo. EspenFe Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Hvilken beskjed får du når du får blåskjerm, skal være en kode som ligner 0x0000ett-eller-annet. Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 jeg hadde også problem med 3dmark 06 en periode. pc'n skrudde seg brått av i midten av testen ett sted. kjører noe oc, men ikke mer enn at det ikke i prinsippet skal skje. Kjører 2X 295 gtx og en 1000w corsair modulær power. får ca 25000 i score. Vet ikke hva jeg gjorde, men tror jeg avinstallerte 3dmark06 og la den inn på nytt med oppdateringer. plutselig fungerte det uten at noe skjedde?! Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 jeg hadde også problem med 3dmark 06 en periode. pc'n skrudde seg brått av i midten av testen ett sted. kjører noe oc, men ikke mer enn at det ikke i prinsippet skal skje. Kjører 2X 295 gtx og en 1000w corsair modulær power. får ca 25000 i score. Vet ikke hva jeg gjorde, men tror jeg avinstallerte 3dmark06 og la den inn på nytt med oppdateringer. plutselig fungerte det uten at noe skjedde?! Tror mitt problem er noe værre. Sjekka BIOS-en nå nettopp, og North Bridge var på 77grader, og det bare i biosen. South Bridge var på 63grader. Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 kjører jeg BOINC manager i bakgrunnen, og cpu'n ligger på 100 load. temp på cpu er ca 65 grader, nordsiden ligger på det samme. men den er fortsatt stabil allikevel. sjekket rammen din da? eventuelt kjøre ned frekvensen litt på den. kan være at hovedkortet ditt blir utstabilt om den er for høy. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Hei igjen, og takk for hjelpen så langt. Da har jeg fått stilt alle frekvensene riktig. fant ut at CPU sto på 1140MHz når den skal være på 1066MHz. RAM sto på 843MHz når den skal være på 800MHz. Jeg har lest en del om RAM-timings og volt på CPU, RAM og NB, så nå skal alt stemme på det området. NB blir fortsatt ganske varm, så pcen slår seg av ved høy last. Jeg har fått installert en vifte så jeg får håpe at det hjelper. I mellomtiden så trenger jeg litt hjelp med drivere til skjermkortet igjen. Det er noe som ikke stemmer i det hele tatt. Jeg får ikke sjekket hastighetene på kortet med hverken Rivatuner eller Nvidia CP. Jeg har hatt skjermkort før og jeg vet at det skal være mulig å overklokke skjermkortet fra begge applikasjonene. Jeg har tatt et screenshot så dere får litt bedre innsikt i hva som skjer. Det viser at drivere er installert og at jeg ikke får noen mulighet til å sjekke frekvenser. Jess, da er jeg sliten etter en 12-timers kontinuerlig økt med feilsøking. God natt! Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 godt du fikk ryddet opp på den fronten, men merkelig at tempen fortsatt blir så høy. og jeg slet også med rivatuner. fikk ikke kjørt noe oc gjennom det programmet grunnet at ikke rivatuner fant noen driver ( selv om jeg hadde drivere inne) endte med å laste ned evga precision istede. http://downloads.guru3d.com/EVGA-Precision...nload-2251.html. det programmet funker gull for meg. Håper det gjør det samme for deg. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Har du gammel bios versjon på hk,tenkte på det pga at du måtte manuelt stille inn rette verdier i bios. Bruker du siste v. 2.24 av RivaTuner Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 flashet bios og kjørt inn siste oppdatering av drivere. selv da så funket det ikke, og med den versjonen av rivatuner ja. men jeg la inn en tidligere versjon av nvidia driverene og fant rivatuner det.men ta taket det litt for pc'n så endte med å legge inn de siste igjen og bruke evga sitt prog istede. men om det funker på asus hk eller ikke vet jeg faktisk ikke?! Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 men ser det er nvidia chipsett på hk. har hørt at det er mange som har problemer med de. intel chipset skal visst være mye bedre og mye mer stabilt enn nvidia sitt. Har forsåvidt et hk selv med nvidia cs, men der har jeg hatt null prob. så kan jo være at jeg bare har vært utrolig heldig. Er ett Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775, med en q9550 intel cpu (quad core 2,83Ghz), 2X 9800 gtx i sli, 4 gb med Corsair TWIN2X PC6400C4DHX DDR2 4GB KIT, corsair 750 psu. og der funker alt helt gull... kjærringa bruker den som surfepc :-p hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå