Gå til innhold

Kiev eller Praha?


Anbefalte innlegg

Jeg ser på wizzair.com at det er billig å dra til disse byene fra TRP i juli. Jeg lurer derfor på om dere har noen kommentarer til hvilken by jeg burde velge og hvorfor? Har alltid vært litt fascinert av Sovjet og jeg tror at Tsjekkia er mer "vestlig" enn Ukraina. Kom gjerne med forslag til ting man kan gjøre, hotellvalg etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var i Ukraina tidligere i måneden, men fløy da til Simferopol. Ukraina vil klart være mer fremmed og vanskelig blandt annet med alfabet og språk og de er kun vant med turister som kan russisk. Opplevde likevel at folk var hyggelig og hjelpsomme der jeg var selv om de ikke kunne et ord engelsk. Hvor mye det er å se i selve Kiev har jeg ikke oversikt over, men det så ut til at de var veldig dårlige til å vedlikeholde bygninger og infrastruktur i landet.

 

Praha er en mye "enklere" by å være vestlig turist i med vel oppgåtte løyper og mange lett tilgjengelige attrasjoner. Det føltes mer som om man er i sentraleuropa her.

Lenke til kommentar

Jeg har selv vært i Kiev i forbindelse med bryllup, og vil si at det hadde vært svært vanskelig om vi ikke kjente noen som snakket språket. Kiev var en helt fantastisk by, med helt utrolige kvinner, men uten russisk "tolk", ville jeg nok heller anbefalt Praha ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...