kaffebryggare Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Spotify vil sannsynligvis også, hvis de er lure, la deg kjøpe musikken i iTunes på telefonen. Så ... vi får se hvem som får rett Det kan jeg aldri verden tenke meg. Spotify er en direkte konkurent til iTunes. Hvorfor skal da Spotify hjelpe iTunes å tjene penger? For å få Spotify til Iphone godkjent i app store? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 men selv om man har muligheten til å kjøpe sangen(ene) hvor mange vil gjøre dette? spesielt når det går rykter om at man må ha premium konto? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 men selv om man har muligheten til å kjøpe sangen(ene) hvor mange vil gjøre dette? spesielt når det går rykter om at man må ha premium konto? Men så tror jeg at de fleste som er eldre enn 14 år og piratkopierer alt de kommer over, er enig i at 99,- i måneden for ubegrenset musikk i 320kbps ogg-vorbis uten reklame egentlig er veldig billig, og verdt det. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Spørsmålet var om spotify ønsker å fremstille seg som en direkte konkurrent til itunes, og det tror jeg ikke. jeg tror absolutt spotify vil ta markedsandeler fra itunes, men det kan apple takke seg selv for, all den tid de tviholder på stive priser og propritær hw/sw. Dessuten får vel de nettsteder/tjenestene som linker brukeren til et itunessalg provisjon av salget? om jeg ikke tar helt feil... Derfor tror jeg spotify ønsker å leve side om side med itunes, men jeg er usikker på om apple er like enige i det =) Endret 26. juni 2009 av MrEspen Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Spotify er allerede en iTunes konkurent. Og Spotify på mobilen kommer som nenvt tidligere til å ha offline modus. Hvilke fordeler ser du da ved å kjøpe sangen via iTunes fremfor å høre på den gratis via Spotify? Jeg kommer ikke på et eneste argument og nettopp derfor tror jeg ikke det vil være en "kjøp fra iTunes" knapp. Apple vet at ingen kommer til å kjøpe musikk de har gratis tilgang til så det vil ikke være nok til å godkjenne Spotify i app store. Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Dere glemmer at både Last.fm, Pandora, Sirius m.fl. er i App Store. Apple vil få problemer med å forklare hvorfor Spotify skal sperres ute når andre som leverer nesten samme tjeneste ikke blir det. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Fordi det ikke er 'on demand'? Forklaringen er vel rett og slett at radio aldri har vært en konkurrent til CD/mp3 Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Har dere glemt at Spotify ikke blir gratis på mobilen? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 spiller vel ingen rolle men blir det gratis for de med premium konto? Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 spiller vel ingen rolle men blir det gratis for de med premium konto? Ja, det er helt gratis om du betaler... Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Ingen har glemt at det krever premium konto, men det var vel heller ingen her som antydet noe annet... Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 spiller vel ingen rolle men blir det gratis for de med premium konto? Ja, det er helt gratis om du betaler... tok du ikke den da... mange mobil apps som koster peng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg