Simen Løkken Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Bethesda-eier kliner til i nedgangstider. Les mer Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Det kan komme spennende ting ut av et slikt samarbeid. Håper på noen gode, originale titler. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Jøss denne så jeg virkelig ikke komme. Når jeg så overskriften fryktet jeg at EA eller Activison hadde væt på banen. Dette tro jeg kan bli et fruktbart sammenslåing, da Bethesda får teknologi til å gjøre neste Oblivion, Fallout og ikke minste det nylig anonserte spillet (var det ikke Brinx det het) enda finere. Og kanskje Id kan få litt dra hjelp i gameplay, får selvom id er en pioner i grafikk er det sjeldent de slår på stortromma når det gjelder gameplay-elementer. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Så lenge Linux-støtten ikke blir forverret Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Tja, det kan umulig bli værre Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg er av natur skeptisk til slike oppkjøp. Jeg håper at John Carmack fortsetter på samme måte som før. Han er en av verdens dyktigeste spillutviklere. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Hmmm ... litt skeptisk til dette. Har det vært noen uttalelser om følgende: *Kommer Linux til å få lik (bare ikke mindre iallefall, et av de få spillene med nativ støtte) prioritet som tidligere med de nye eierne? *Kommer fortsatt de eldre game-engine'ene til id-Tech å bli gitt ut under åpen kildekode når id-Tech har kommet med en ny engine? Endret 25. juni 2009 av tamarin Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Er jo uansett hvordan man vrir og vender på det trist med færre aktører innenfor spillindustrien, men Zenimax er likevel ikke det værste stedet Id kunne havne. Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg synes egentlig den nesegruse beundringen av Carmack og id er i drøyeste laget. De var eksepsjonelle, men i dag er det et hav av ekstremt dyktige utviklere på verdensbasis. id har ikke laget noe spesielt i det siste. Rage ligger fremdeles laaangt frem i tid. Å kalle dem aktuelle med det spillet blir noe drøyt for meg. Det begynner å bli en stund siden de var aktuelle med noe som helst. Det skal bli spennende å se hva dette oppkjøpet fører til. Jeg håper id fortsetter å lage kvalitet og at det snart kommer noe reelt fra de kanter. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg synes egentlig den nesegruse beundringen av Carmack og id er i drøyeste laget. De var eksepsjonelle, men i dag er det et hav av ekstremt dyktige utviklere på verdensbasis. id har ikke laget noe spesielt i det siste. Rage ligger fremdeles laaangt frem i tid. Å kalle dem aktuelle med det spillet blir noe drøyt for meg. Det begynner å bli en stund siden de var aktuelle med noe som helst. Det skal bli spennende å se hva dette oppkjøpet fører til. Jeg håper id fortsetter å lage kvalitet og at det snart kommer noe reelt fra de kanter. Carmack og id har og er store pådrivere for spillutvikling og innovasjon. Carmack er spesialist på spillmotorer, som er den aller mest viktige delen av spillet, og er ekstremt dyktig. Hvis du mener id lager for få spilltitler, så bør du undersøke hvor mange spill som bruker id Tech. id Tech er blant verdens beste spillmotorer, og id er med i Khronos Group som utformer nye versjoner av OpenGL. id har også i lengre tid ligget fremst når det gjelder å ta i bruk ny grafikk-teknologi. id er kanskje ikke selskapet som selv spyr ut flest spilltitler, men er detfinitivt et av de viktigeste selskapene i markedet. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Hvis jeg ikke husker feil så skilte Carmack & Co lag med Softdisk for å lage et selvstendig selskap, id Software. Dette er jo helt baklengs. Kan aldri komme noe godt ut av at selskaper blir kjøpt opp for profitt. Det er faktisk ikke mulig å skape noe bra om man tenker på profitt. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Tja, det kan umulig bli værre ID Software er vel en av de få utviklerne som har _GOD_ linux-støtte. Så sulteforet som jeg er på gode spill kjøper jeg alt ID gir ut Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Ser nå ut til at det foreløpig ikke er noen planer om en Linux-klient: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=14250935 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Utrolig trist om det skulle vise seg at Id ikke lager en Linux-klient av Rage. Men jeg synest det vil være rart, siden det hevdes at Rage skal komme til PlayStation 3, og da må de uansett legge inn støtte for OpenGL. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Synes det er tragisk med spill som kun støtter lukkede drivermodeller, men folk flest som spiller vet knapt hva DirectX er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg