Gå til innhold

Mest idiotiske HW.feil du vet ?

Anbefalte innlegg

en jeg kjenner som liksom skal være über innen data skulle bygge pc for en annen for godt og vel et år siden....alt gikk fint under byggingen og greier.....

Skulle starte opp maskinen det gikk fint......men CPU'en skjøt fart og rett opp i 65grader idle (forøvrig ikke verdens beste cpu kjøler tydeligvis)

CPU'en overlevde riktig nok, men 65grader idle ved første start da.....

joda, siden den lå stabilt der så skulle de alikevel gå for og installere win2k, da ville den ikke godta cd'en eller noe og plutselig.....*poff* (ikke lyd men svart bilde stil) så sa hovedkortet takk for seg......

det viste seg at den über "1337'e" data nerden hadde GLEMT og koble til PSU vifte, og 3 kabinett vifter......

selv om han glemte dette så synes jeg det er merkelig at hovedkortet tok kvelden men ikke CPU....

uansett, HUSK ALT AV VIFTER OG KJØLERE for guds skyld.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klødde meg fælt i hue for en stund siden, da jeg plutselig mista lyden i ene høyttaleren min. Ble rimelig nervøs og så hundrelappene flagre til nye høyttalere, men det viste seg at bikkja hadde klart å dra ut ledningen til den døde høyttaleren... Plugga den inn igjen, og vips; Lyd :D

Lenke til kommentar

Selv, så har jeg ikke hatt noen typiske uhell.

En liten ting var her i høst når jeg byttet kabinett, da jeg skulle starte opp maskinen og den ikke funket.

Tenkte med en gang at det var en kortslutning mellom hk og kab, reiv ut alt uten å bli klokere.

Det var da jeg fant ut at nettverkskortet hadde klikket, den lille kabelen som er til wake up on LAN var synderen, koblet den i fra og alt fungerte.

Men det dummeste var at jeg gjor dette en gang til, skulle rydde opp i litt ledningskaos i maskinen, så fant jeg en ledning som ikke var koblet til, og koblet den, da klikket det igjen, og jeg reiv ut alt.. igjen hehe..

Så kom jeg plutselig på at den kablen ikke skulle kobles.. når jeg hadde alt ute.. :)

Så min konklusjon er at å bygge PC er ikke så arti når man ikke plages.

Å plages er litt av sjarmen med å bygge..:)

Da lærer man ...!!! Burde man nu i allefall

Lenke til kommentar

Ved flere anledninger ved bytte av Hovedkort har jeg glemt å flytte "skrue" festene til hovedkortet.

men det har heldigvis gått bra :) men maskina har ikke startet pga kortslutning. Asus hylte og skreik NO CPU Hardware Failure.

tok etpar dager å finne det ut :(

Lenke til kommentar

Da jeg bygde min første PC monterte jeg alt uten CPU-vifte for den hadde jeg bestillt fra microplex og den kom dagen etterpå. Da jeg fikk den viste det seg at jeg måtte ta ut hk'et for å montere kjøleren. Monterte kjøleren og stappa alt i igjen og skulle starte opp maskina. INGEN TING SKJEDDE. Satt der å tenkte "f43n, hvorfor kjøpte jeg ikke ferdig-PC" og klødde meg i hodet. Etter litt feilsøking og frustrasjon viste det seg at jeg hadde glemt å koble ledningene til kabinettet til hk'et igjen. :oops: Vart _LITT_ letta da jeg så det og den fungerte da jeg kobla de til og den fungerte..

Lenke til kommentar
Så min konklusjon er at å bygge PC er ikke så arti når man ikke plages.  

Å plages er litt av sjarmen med å bygge..:)

Helt enig. Det er fælt å plages under PC-bygging. Men det er tilsvarende deilig når du får alt til, og både CPUvifte og HDD snurrer rundt :)

Lenke til kommentar

En venn av meg satt sin northwood inn "feil vei" i socketen, altså den pila pekte nedover og ikke oppover. Fortvilet ringte han meg, siden hk'et hans peip masse. Var faktisk noe av det første jeg så etter, fordi jeg holdt på og gjøre det samme med min en gang.

Lenke til kommentar

Jeg og 2 kamerater skulle bygge pc.

Han ene er sjikkeli njub, og jeg og han andre mobber han hele tiden for det...

Når vi skulle bygge pcene ville njuben vise at han var flink å kunne klare d selv.

Men når han skrudde på pcen så sto det på skjermen et eller annet med skjermkorte.

så han spurte om hjelp å vi åpnet pcen hans å såg at skjermkortet var skrudd pent i, men det sto litt på skrå sånn at det ikke var nedi AGP porten! :lol::lol:

Har mobbet han lenge for den....

Lenke til kommentar

Når vi skulle bygge pcene ville njuben vise at han var flink å kunne klare d selv.

Men når han skrudde på pcen så sto det på skjermen et eller annet med skjermkorte.

så han spurte om hjelp å vi åpnet pcen hans å såg at skjermkortet var skrudd pent i, men det sto litt på skrå sånn at det ikke var nedi AGP porten! :lol::lol:

Jeg synes ikke det er artig når folk som PRØVER å få noe til blir gjort narr av. :evil:

Jeg er helt sikker på at du en gang i tiden ikke kunne sette i et kort på riktig måte engang. Jeg finner ingen grunn til at du/dere skal "mobbe" han fordi han er (njub) med data. Alle må begynne på bunnen og jobbe seg oppover. >:-|

Lenke til kommentar

så han spurte om hjelp å vi åpnet pcen hans å såg at skjermkortet var skrudd pent i, men det sto litt på skrå sånn at det ikke var nedi AGP porten! :lol:  :lol:  

Jeg synes ikke det er artig når folk som PRØVER å få noe til blir gjort narr av. :evil:

Jeg er helt sikker på at du en gang i tiden ikke kunne sette i et kort på riktig måte engang. Jeg finner ingen grunn til at du/dere skal "mobbe" han fordi han er (njub) med data. Alle må begynne på bunnen og jobbe seg oppover. >:-|

Jess! :wink:

Lenke til kommentar

Mest idiotiske hardware feil? Koble alt riktig, alle strømkontakter i 6grens kontakt med bryter, den i veggen, også glemme å slå på bryteren..... En halv time med kald svette før jeg fant feilen. :shrug:

Lenke til kommentar

En dag tenkte jeg at jeg skulle ha noe som het "Prosjekt Delta", da planen var at jeg skulle plassere en Delta vifte oppå CPU kjølern. Det gikk jo fint det, bortsett fra at cpuen var på 86 grader stigende da jeg kom inn i bios... Oppdaget senere at Deltavifte kabelen var i mellom kjerna og ribben...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...