Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

vond smak etter spying . hvordan ungå?

uskyldig212

Anbefalte innlegg

våknet idag og spydde noe helt forjevligt. ( tror det var den sukker frie red bullen eg drakk igår)

når eg var ferdig og spy svei det i halsen

og hadde en utrolig vondt smak i munnen

eg skylte munnen med colgate munsskyll 10 ganger og smaken forsvant ikke .

er det noen her som vet hvordan man kan fjerne smaken og svien etter du har spydd?

( det slutta og svi og smake vondt etter 2 timer. men det er greit og vite til neste gang :)

Endret av uskyldig212
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det hjelp lite å berre skylle munnen då mykje av det som smaker vondt (magesyra) ligger igjen i halsen/svelget og blir gulpa opp litt etter litt.

Drikk (og svelg) noke som enten nøytraliserer syra eller noke som overdøyver. Melk eller yogurt burde fungere veldig greit.

Lenke til kommentar

Du er nok nødt til å svelge noe, ja. Personlig ville jeg holdt meg langt unna joghurt og melk som ble foreslått her, for det er noe dritt å spy opp igjen hvis man må spy flere ganger.

Jeg pleier å drikke et stort glass vann (eller så mye av det som jeg får i meg der og da), og spise mariekjeks eller noe annet som smaker helt nøytralt. Det lindrer ganske godt, samtidig som det ikke er et helvete hvis det kommer i retur. Og cola pleier også å dempe kvalme ganske bra (det er heller ikke så ille å få opp igjen)

Lenke til kommentar
puss tenna, ellers tror jeg ikke det er så mye å gjøre, prøve å drikke basisk for å nøytralisere syren du har fått i halsen.

Det er ikke lurt å pusse tennene, rett etter at man har kastet opp. Det vil gi ekstra slitasje på emaljen på tennene, pga det syrlige mageinnholdet som allerede er i munnen. Som andre er inne på, er det mye lurere å nøytralisere smaken/syrenivået med f.eks. melk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...