Gå til innhold

Hvor kan jeg få tak i Antec CP-850 850W?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...bc:36217%3br:pg

Jeg hadde, for min del, kjøpt en single-rail strømforsyning dersom jeg skulle ha en såpass dyr og effektfull strømforsyning.

De har den jo ikke på lager, datakjeden har den også "inne" men ikke på lager, men når jeg ringte de så hadde ikke engang den nordiske grossisten noen av de, mao minst 3 ukers ventetid.

Den er forøvrig ikke spesielt dyr i forhold til kvaliteten, og vet du at den ikke er single-rail? De aller fleste "multi-rail" PSUer er single-rail i relaiteten. Men uansett, takk for tipset, det er notert. Hovedgrunnen til kjøpet er støymessige forohld, klarer meg antakelig greit med en Nexus 430 om jeg ikke klarer å få tak i denne.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg hadde, for min del, kjøpt en single-rail strømforsyning dersom jeg skulle ha en såpass dyr og effektfull strømforsyning.

De har den jo ikke på lager, datakjeden har den også "inne" men ikke på lager, men når jeg ringte de så hadde ikke engang den nordiske grossisten noen av de, mao minst 3 ukers ventetid.

Den er forøvrig ikke spesielt dyr i forhold til kvaliteten, og vet du at den ikke er single-rail? De aller fleste "multi-rail" PSUer er single-rail i relaiteten. Men uansett, takk for tipset, det er notert. Hovedgrunnen til kjøpet er støymessige forohld, klarer meg antakelig greit med en Nexus 430 om jeg ikke klarer å få tak i denne.

AtW

Hva mener du med at de er single-rail i realiteten? Det har jeg aldri hørt om og leser gjerne om det om du kan henvise meg til en plass det dokumenteres.

Lenke til kommentar

AtW

Hva mener du med at de er single-rail i realiteten? Det har jeg aldri hørt om og leser gjerne om det om du kan henvise meg til en plass det dokumenteres.

Det jeg mener er at svært mange "multi-rail" PSUer er single-rail, og det eneste som gjør de "multi-rail" er et klistremerke som sier at PSUen er 4*20A med 50A max trekk samlet, kontra et klistremerke som sier at den er 50A. Mao svært mange multi-rail PSUer er fysisk bygd som en single-rail og er i praksis dette. Skal se om jeg kan grave opp noe doumentasjon, det er ganske kjent, så burde ikke være så stress å finne.

AtW

Lenke til kommentar

Regner med du har lest PCP&C sin "FUD", der de elsker å påpeke at man absolutt ikke må velge en PSU med en oppsplittet 12-rail, for da vil man aldri kunne kjøre high end-utstyr og yadayada. Sannheten er at for de aller fleste brukere, vil dette aldri ha noe å si. Det er bare om man har ting som drar sinnsvakt med strøm (Peltier-kjølere som trekker 200+ watt evt. man putter 20 disker på en rail) at det kan ha noe å si. Med den konfigurasjonen Antecen har på distribusjon av strøm, så vil det være helt kurant å velge den vs. noe annet. Grunnen til at PCP&C påpeker dette her, er at det faktisk var de selv som gav ut en strømforsyning i sin tid der strømfordelingen var ubalansert. Slike blundere har industrien lært av, og moderne strømforyninger har god fordeling som ikke forårsaker problemer.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Regner med du har lest PCP&C sin "FUD", der de elsker å påpeke at man absolutt ikke må velge en PSU med en oppsplittet 12-rail, for da vil man aldri kunne kjøre high end-utstyr og yadayada. Sannheten er at for de aller fleste brukere, vil dette aldri ha noe å si. Det er bare om man har ting som drar sinnsvakt med strøm (Peltier-kjølere som trekker 200+ watt evt. man putter 20 disker på en rail) at det kan ha noe å si. Med den konfigurasjonen Antecen har på distribusjon av strøm, så vil det være helt kurant å velge den vs. noe annet. Grunnen til at PCP&C påpeker dette her, er at det faktisk var de selv som gav ut en strømforsyning i sin tid der strømfordelingen var ubalansert. Slike blundere har industrien lært av, og moderne strømforyninger har god fordeling som ikke forårsaker problemer.

Dere har nok rett i at det er et eldgammelt problem som ikke er like aktuelt nå som det var før, men jeg liker fortsatt å ha alt samlet på en rail. Nå skal det sies at jeg har en Mist strømforsyning som er multi-rail. :) Og har ikke lest det i FUD'en deres.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hovedgrunnen til kjøpet er støymessige forohld, klarer meg antakelig greit med en Nexus 430 om jeg ikke klarer å få tak i denne.

AtW

Beklager å vekke til live en litt gammel tråd, men jeg er på utkikk etter både Antec CP 850 og Nexus Value 430 (en av hver). Har du klart å få tak i noen av dem?

Antec sin ligger med pris i prisguiden, men ingen har den inne og feks Amentio har så vidt jeg kan se fjernet den fra varebeholdningen sin.

Hvis jeg ikke finner noen av dem har Komplett salg på Seasonic M12D 750/850 denne helgen. Kanskje jeg går for en av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...