Mipp Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg har fått i "oppdrag" å spille 3 stykker på fløyte under en gründergalla/middag i forbindelse med et møte angående ung tiltakslyst. Dette foregår i hjembygda (som langt ifra er stor), og jeg får betaling for det. Hun sier at jeg skal si ifra om hvor mye jeg ønsker i betaling for dette, og jeg er usikker på hva som er "normalt" for noe slikt? Selvsagt ingen skyhøy betaling, men jeg er helt blank. Forslag? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Er vel ingen fasit på riktig betaling ved spillejobber. Jeg ville vurdert ut fra hvor mye tid det tar, mye forbredelser osv, og funnet ut hva jeg synes den tiden er verdt. Reise,kost og evt sengeplass bør dekkes som et minimum, men over der er det vanskelig å vite når man ikke vet hvor mye mennesker det er osv. Skader vel uansett ikke å prøve seg på 500 stykket, ergo 1500 + kost,reise osv.. Endret 25. juni 2009 av archongamer Lenke til kommentar
Mipp Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Ok, skjønner. Jeg bor i bygda selv, slik at det blir ingen kostnader til reise, etc. Tenker kanskje å foreslå 1000 kroner eller noe, Lenke til kommentar
Legion Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 nå må du ikke prise deg ut eller gjøre deg upopulær med et så stort krav. det er deg og fløyta di, ikke sant? og total spilletid på hva? max 10-15 min? jeg vil tro at 3-400kr + forfriskninger er hva du kan komme unna med uten å virke arrogant. Lenke til kommentar
Ad Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hvorfor ikke bare spørre hva oppdragsgiveren hadde tenkt seg? Ei veninne sang noen sanger på en konferanse og fikk 2000kr for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå