Gå til innhold

2.5" ekstern HD med egen AC?

MrG

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg prøver å finne en liten ekstern 2.5" HD som har egen strømkilde (ikke avhengig av strøm fra PC).

Jeg har kjøpt et videokamera som kan tømme direkte til HD, men krever at HD har egen strømkilde. Det virker på nettbutikkene som de fleste har USB strøm fra PC. Noen har 2 USB innganger. Kan inngang nr.2 da kobles til en slik mini usb ac adapter (tilsvarende mobiltelefoner?)

MrG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USB er vel 5v? Mener det, og det er i overkant av hva en mobiltelefon kan levere. Du kan kjøpe en splittet USB kabel, den ene enden i kamera, og den andre i en data eller et strøm adapter. Du kan alltids finne et ekstra "batteri" som leverer den samme spenningen som en USB kabel, men merk deg at de fleste mindre eksterne disker trekker 0.5A. Derfor må batteriet ha litt kapasitet for å vare.

Lenke til kommentar
USB er vel 5v? Mener det, og det er i overkant av hva en mobiltelefon kan levere. Du kan kjøpe en splittet USB kabel, den ene enden i kamera, og den andre i en data eller et strøm adapter. Du kan alltids finne et ekstra "batteri" som leverer den samme spenningen som en USB kabel, men merk deg at de fleste mindre eksterne disker trekker 0.5A. Derfor må batteriet ha litt kapasitet for å vare.

Tenkte ikke å bruke mobiltelefon som strøm kilde, men en mobil lader (som lader mini usb), regner med den gir nok strøm.

Men hvis det fungerer med en usb splitt kabel på de diskene som kun har 1 usb utgang er jo det genialt. Jeg har en WD Passport i dag - men som sagt kun 1 mini usb inngang. Om jeg kan få strøm via en splitt kabel (stikkkontakt) hadde det vært genialt.

MrG

Lenke til kommentar

Jeg har også WD passport, men kabelen jeg bruker følgte med denne; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=317452

Genial liten USB splitt hvor den ekstra USB pluggen kun er for strøm, det vil si at du kan ikke koble hardisken til kameraet via den ekstra pluggen. Hvis du så finner en overgang for å kunne koble til en AC er du i mål, bare sjekk at spenningen stemmer. Du kan lage en sånn kabel også... Lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg har også WD passport, men kabelen jeg bruker følgte med denne; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=317452

Genial liten USB splitt hvor den ekstra USB pluggen kun er for strøm, det vil si at du kan ikke koble hardisken til kameraet via den ekstra pluggen. Hvis du så finner en overgang for å kunne koble til en AC er du i mål, bare sjekk at spenningen stemmer. Du kan lage en sånn kabel også... Lykke til!

Thanks - får se om jeg finner en slik kabel separat, det er søren ikke enkelt :)

Jeg har en HTC mobil lader/AC - som gir lading via mini usb grensesnitt. Om spenning der er feil aner jeg ikke. Hadde vært utrolig greit å slippe å dra med en 3.5" stasjon i sekken på ferie..

Takk

MrG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...