alex100 Skrevet 8. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2003 jeg skal ha meg et kabinett. har tenkt på kabinett som skyhawk, raidmax, aero o.l. er det noen som har noen meninger om disse (nevnt over)? er det noen som finner noen andre kabinett som de kan anbefale, som oppfyller følgende krav: - vindu. - se litt stilig ut. - mulighet for mange vifter eller annen form for kjøling. - dør på fronten eller noen form for deksel for å dekke fronten på CD-ROMer o.l., eller andre løsninger for å skjule forskjellen på fargene. takker så mye for alle svar... Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 8. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg ville anbefalt ett AOpen h600b, nesten helt lydløst kabinett, det kan du få med mod og vindu.. 8) Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg ville anbefalt ett AOpen h600b, nesten helt lydløst kabinett, det kan du få med mod og vindu.. 8) har du en link? Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 8. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2003 Synes dette er kult da www.colorcase.se/produkt.php?p_id=36 Skal kjøpe et Chieftec pga plass Men trenger du et stort kabinett? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. mai 2003 Skal kjøpe et Chieftec pga plassMen trenger du et stort kabinett? nei, jeg trenger ikke spesielt med plass. har et chieftec fulltower og jeg trenger ikke all den plassen. trenger ikke mer enn et midi-tower. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 8. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2003 Synes dette er kult da www.colorcase.se/produkt.php?p_id=36 har det selv og syns det er veldigt kult men dette kabinettet er råere Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 8. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2003 Dette kabinettet burde være perfekt til deg meg de kriteriene du har skrevet: Thermaltake Miditower, Aluminium m/vindu Det er litt dyrt, men det følger med 7 vifter og en viftekontroll. Og kabinettet er av aluminium slik at det ikke er så tungt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 8. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2003 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC6099B dette lian li kabinettet er rett og slett nydelig, har samme selv http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet524.htm eller så er jo dette veldig vakkert Lenke til kommentar
Smal Skrevet 8. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2003 Synes dette er kult da www.colorcase.se/produkt.php?p_id=36 Skal kjøpe et Chieftec pga plass Men trenger du et stort kabinett? jeg gikk fra lianli til colorcase... ikke noen god idee...... colorcase er av plast..... vanskelig å få av deksler uten å øderlegge.... tempraturmåleren er skikkelig jalla..... kjøpe en stor lianli... litt dyrt men verdt pengene.... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2003 Er fornøyd med mitt chieftec Matrix Lenke til kommentar
Treat Skrevet 8. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2003 colorcase er billig crap har et ligende bruker chieftec men skal skifte til lian li det er bare kongen Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 11. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2003 Eg og skal ha meg kabinett.. Det må vær kult, bra kjøling, ja.... Har dere noen forslag? Max. 2000 inkl.strømforsyning..... (sånn ca.5-7 vifter) Har tenkt på dette: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=V2000A Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 11. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2003 Trenger vel ingen link. bare gå inn på psdata så finner du nok AOpen h600b dette er ett veldig bra kabinett.. anbefales :smile: Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 11. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2003 Spiller det egentlig no særlig rolle åssen kabinettet ser ut ? "det er det indre som teller" eller no. Her er noen forskjellige kabinetter som er vært å ta en titt på: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl Veldig lik som dragon men http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl Må vel være ypperlig for en laner (referer til en test på hw.no) http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl Dette kabinettet skal jeg ha, enkelt å greit og koster slikk og ingenting, da har jeg mer penger til å bruke på andre ting Lenke til kommentar
L.. Skrevet 11. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2003 Jeg har Thermaltake XaserIII 2000a Trykk på denne linken for mer info!!!!! Pluss siden +Konge utsenede +Vifte styringen og viftene virker perfekt. +Temp måleren stemmer meget likt med det HK viser. +Du har plass til 8 harddisker om du gidder. ( tenk deg 8x250 GIG ) +Genialt låse system +Du kan montere inn en slik en.Thermaltake vifte, "CoolMod" Jeg har det i steden for de kjedelige lysene du har i fronten som blinker nå harddisken jobber. +Hiv inn noen lys og en Sunbeam Kald Katode Sound Control Rene disco party maskin . + Du kan stolt ta den med på TG og andre LAN partyer Minus siden -Det skrue løse systemet for å feste PCI og AGP kortene fungerer ikke for mine kort. De er litt for høy oppi der som den mekanisken skal feste seg. ( Funket på mitt lille nettverkskort da.) -Vinduet er RÆVA. Tåler ingen ting. Fikk riper med en gang jeg brukte en helt vanlig fin klut til å vaske av støvet med. Prøvde andre kluter og papir for å teste det også. Til og med Det fineste snyte papiret som LAMBI har laget for våre ømfintelige neser laget riper. Det er for dårlig mener jeg. ( Er på vei til å bytte det ut nå ) -Ikke lange nok kabler til å rekke helt ned til lydtilkoblingen og til FireWire koblingen. (Du har næmelig lyd, USB og IEEE 1394 FireWire) -Viftene er ORANGE!!!!! STYGGESTE FARGEN JEG NOEN GANG HAR SETT PÅ EN VIFTE. Skal bytte de ut med noen i aluminium. Så snart jeg finner noen med god nok kvalitet. Ellers kabinettet perfekt for midt bruk. Men jeg kommer nok til å plassere denne bråke bøtten inn på et annet rom og kjøpe meg en Shuttle. Mekke litt på den også. Grunnen til dette er pga bråket fra flere harddisker som jeg har nå og som skal komme. Lenke til kommentar
DeeJayVZ Skrevet 13. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg har Thermaltake XaserIII 2000a Trykk på denne linken for mer info!!!!! Minus siden -Det skrue løse systemet for å feste PCI og AGP kortene fungerer ikke for mine kort. De er litt for høy oppi der som den mekanisken skal feste seg. ( Funket på mitt lille nettverkskort da.) -Vinduet er RÆVA. Tåler ingen ting. Fikk riper med en gang jeg brukte en helt vanlig fin klut til å vaske av støvet med. Prøvde andre kluter og papir for å teste det også. Til og med Det fineste snyte papiret som LAMBI har laget for våre ømfintelige neser laget riper. Det er for dårlig mener jeg. ( Er på vei til å bytte det ut nå ) -Ikke lange nok kabler til å rekke helt ned til lydtilkoblingen og til FireWire koblingen. (Du har næmelig lyd, USB og IEEE 1394 FireWire) -Viftene er ORANGE!!!!! STYGGESTE FARGEN JEG NOEN GANG HAR SETT PÅ EN VIFTE. Skal bytte de ut med noen i aluminium. Så snart jeg finner noen med god nok kvalitet. Ellers kabinettet perfekt for midt bruk. Men jeg kommer nok til å plassere denne bråke bøtten inn på et annet rom og kjøpe meg en Shuttle. Mekke litt på den også. Grunnen til dette er pga bråket fra flere harddisker som jeg har nå og som skal komme. Hva er'e du sier ??? 3-lags snørrpapir lager riper ???? Du sier du er i ferd med å bytte vindu ? Hva gjør du ? Fjerner vinduet, skjærer større hull til et annet vindu ? Fortell ! Dette må jeg vite mer om !! Og kablinga fra toppdekselet rekker ikke ned til hovedkortet ??? Orange vifter kan gjøres selvlysende.....en boks med UV-lakk fra Biltema....Voilá !! Har kjøpt Xaser III i blått/Sølv selv og venter bare på deler. Bl. a. Asus P4C800 og Pentium IIII 3,2 Mener du virkelig at kablene er for korte ??? Lenke til kommentar
L.. Skrevet 13. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2003 Vinduet er festet med en haug med svarte propper. Vinduet er av ekte plast. Ser ut som om jeg har brukt sandpapir på vinduet. Jeg har tenkt å skaffe et vindu som er like stor og putte det inn med list eller med de svarte pluggene. Helt i toppen har du muligheter for Lyd utgang, USB og FireWire. Mitt problem er at lyd tilkoblingen og firewire tilkoblingen min er såpass lang nede på hovedkortet mitt at jeg ikke når ned til de. Jeg har Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A og der rekker ikke ledningene som følger med. Orginale ihvertfall. Er i gang med å mekke meg noen nye selv. Gidder ikke kjøpe UV lys pga noen vifter. Når jeg kan hive inn vifter med lys eller av aluminium. ol Men ellers er jeg dritt fornøyd med kjøpet. Det var da mye positivt i det hele da!!! Ikke sant!! Lenke til kommentar
DeeJayVZ Skrevet 13. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2003 Ok....så bytte av vindu er nesten et must ? Glass eller Plexi ? Man kan fjerne pluggene og bruke de på nytt ? Jeg skal ha inn følgende hovedkort: Asus P4C800 Vet du om kontaktene sitter like langt ned på det ? Har tenkt jeg skal ha inn en kald katode (uv) inne og nede i kabinettet (alle HD-kabler og drev-kabler skal være UV, muligens viftene på siden og bak i tillegg, evt. runde katoder på viftene), pluss en rød kald katode oppe (siden strømforsyningen sitter der, strøm=rødt. Evt. bytte dekselet på PSU'n til et gjennomsiktig et og evt. bytte viftene til uv eller med led's. Har nemlig tenkt å lage et vindu på toppen også, tror det kan bli rått!). Ser du noen umiddelbare problemer med det ? Har sett på stort sett alle kabinetter som Colorcase, Microplex og 3dfxcool har....men Thermaltake Xaser III er fjan meg det råeste synes jeg ! DeeJayVZ Lenke til kommentar
L.. Skrevet 14. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2003 Hos meg blir det nok plexi glass eller noe som tåler dopapir ihvertfall Pluggene kan du bruke på nytt. Men det er litt stress med å lage hull i glass og plexi glass slik at hullene passer perfekt. Så jeg kommer nok til å klippe litt i platen ja. Ditt hovedkort kjenner jeg ikke til. Så jeg kan nok ikke svare på det her og nå. Putt så mange lys du vil for min del. Ingen problemer med det. Mitt ser ut som en diskotek. Vinduet på toppen kan være et problem. Hvor hadde du tenkt å ha det??? Viften og USB.ol utgangen er midt på der oppe og tar sin plass. Jeg har vært borti en god del forskjellige kabinetter jeg også. Og min favoritt er Thermaltake Xaser III eller en liten shuttle. På The Gathering Var det mange som stoppet for å se på min maskin. Særlig siden jeg satt helt ute på rekken. Mange bilder ble tatt. Men nok om det. Ha en god dag. 8) Lenke til kommentar
godsairforce Skrevet 14. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2003 dette er en bra kasse: http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå