Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Noen her med erfaring med nettbutikken Digizimio.no?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaring med butikken, og ved første øyekast så virker dette som en ny oppstartet nettbutikk med et veldig begrenset varebeholdning og vareutvalg.

Deres ønske om å bli den ultimate gadget butikken er vel ambiøs hvis de ikke får inne mere enn dette.

De skriver de bruker paypal det skal jo være sikkert, men bruker man ikke da å ha en link til paypal?

De har heller ikke oppgitt org nr noen plass.

Synes dette virker som en ny oppstartet butikk og / eller et lite oppegående foretak...

Lenke til kommentar

Var nok en skrivefeil Oslo 72, fint at det ble rettet.

Er enig i teknikerens vurdering. Dette gjør meg noe skeptisk.

Takker riroil for å ha funnet Brønnøysundregistreringen. Den fant ikke jeg.

Jeg vil ta kontakt med firmaet nu, så får vi se hva som skjer.

Takker for hjelpen så langt til alle!

Lenke til kommentar

Firmaet har fått organisasjonsnummeret på sine hjemmesider. Det synes jeg er en fordel.

Jeg har prøvd å legge inn en liten bestilling. Både utvelgelse / handlekurv / kasse og betaling fungerte greit.

Varene ble bestillt i går 28.06.09 med bekreftende mail i dag. Når varen blir motatt vil bli notert her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Definitivt en DX-reseller. Teknisk sett lovlig, men spør du meg er det på kanten av å være scam siden de ikke engang lagerfører varer, bare legger inn ordre hos DX etter at de får pengene dine. DVS at du essensielt betaler dem for å bestille noe til deg.

Lenke til kommentar

I dag kom varene jeg hadde bestilt, og leveringstiden er inenfor normaltiden for post i området.

Bestillt på søndag og motatt påfølgende onsdag.

Dette bekrefter at Digizimo.no har eget lager de plukker fra her i landet og viderefører ikke bare bestillingen.

Selv om man muligens kan få varene rimeligere ved å benytte

http://www.dealextreme.com/ som bolt nevnte så slipper man både toll og ekspedisjon.

Etter hva jeg vil anta benytter firmaet flere leverandører. Noen av varene jeg kjøpte finner jeg ikke hos DX.

Jeg kommer nok til å benytte dette firmaet flere ganger.

Endret av reor
Lenke til kommentar
I dag kom varene jeg hadde bestilt, og leveringstiden er inenfor normaltiden for post i området.

Bestillt på søndag og motatt påfølgende onsdag.

Dette bekrefter at Digizimo.no har eget lager de plukker fra her i landet og viderefører ikke bare bestillingen.

Selv om man muligens kan få varene rimeligere ved å benytte

http://www.dealextreme.com/ som bolt nevnte så slipper man både toll og ekspedisjon.

Jeg kommer nok til å benytte dette firmaet flere ganger.

Da får du skrive det i webshop erfaringer da vettu.

Er enig med bolt dette er nesten ser ut som lurerier, lurer på hva firmaet gjør hvism man reklamerer og eller har andre forbruker saker å ta opp?

Lenke til kommentar

Hva er argumentet for at dette "er lureri"?

Å kjøpe billig og selge dyrt er vanlig for foretningsstanden. Det er jo dette de tjener sine overskudd på.

Digizimo benytter flere leverandører og har opparbeidet eget lager her i landet.

Lagerkostnader er kapitalkrevende som firmaet kalkulerer inn i sine priser.

Dette er videre et firma som er underlagt Norske lover og bestemelser.

Det er ingen grunn til å anta noe annet enn at firmaet vil følge landets bestemmelser med hensyn til reklamasjoner og evt. kundekomflikter.

Det er heldigvis fri etablering i dette landet og ingen grunn til å surmule hvis andre satser på det man kunne ha tenkt seg selv.

Hvis man til eksempel handler for mer enn kr. 200,-. så slipper man utgiftene til fortolling.

Greit å ta med seg den besparelsen, eller hva?

Endret av reor
Lenke til kommentar
Kjøpte gull belagt HMDI kabel fikk den i posten 2 dager etter :D

Gratis frakt FTW!

Hehe, hvorfor så fokusert på gullbeleggingen? Gull kan nok ha en viss effekt på analoge kabler, men å kjøpe en gullbelagt hdmi kabel er unødvendig, men jeg ser at prisen på 1.5m gullbelagt hdmi kabel er 99,- så det er en fin pris :)

Angående reklamasjon/norsk lov mm: Forbrukerkjøpsloven sier noe om krav til forventet kvalitet utifra pris. Jeg kan nesten ikke finne noen produkter på denne nettsiden hvor de ikke kan si at "ut ifra denne prisen kan du ikke forvente at tingen du kjøper skal ha de nøyaktig samme egenskapene som et mye dyrere produkt" og dermed komme utenom hele "problemstillingen" med reklamasjon.

Lenke til kommentar
Kjøpte gull belagt HMDI kabel fikk den i posten 2 dager etter :D

Gratis frakt FTW!

Hehe, hvorfor så fokusert på gullbeleggingen? Gull kan nok ha en viss effekt på analoge kabler, men å kjøpe en gullbelagt hdmi kabel er unødvendig, men jeg ser at prisen på 1.5m gullbelagt hdmi kabel er 99,- så det er en fin pris :)

Angående reklamasjon/norsk lov mm: Forbrukerkjøpsloven sier noe om krav til forventet kvalitet utifra pris. Jeg kan nesten ikke finne noen produkter på denne nettsiden hvor de ikke kan si at "ut ifra denne prisen kan du ikke forvente at tingen du kjøper skal ha de nøyaktig samme egenskapene som et mye dyrere produkt" og dermed komme utenom hele "problemstillingen" med reklamasjon.

Jeg skrev gullbelagt fordi det var det den het på digizimo ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...