TEE Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Om man sørger for å alltid ta ting mot butikken, så vil dette føre til så pass ulemper for butikken at de vil kreve bedre kavlitet på varene sine, sjangsen for at en større butikkjede eller bransjeorganisasjon når frem er mye større enn at jeg gjør det på slike felter. Det fører som regel fram på en slik måte Sony valgte å gjøre med Vaio. Og for oss som ikke kjenner denne saken inngående (og ikke har orket å google dette) kan du linke til saken? Førte det til slutt på salg av Vaio i Norge? (Et produkt jeg forsåvidt ikke kjenner inngående til) Hovedproblemet var at Sony ikke syntes det var riktig med 5 års reklamasjonsrett på en bærbar PC. Forbrukerrådet og forhandlere gikk høyt ut med at Norge var et meget viktig marked, og at Sony bare pent måtte innrette seg etter gjeldende lover. Sony innrettet seg etter gjeldende lover og norges viktighet. Teksten du finner under Vaio hos Sony Norge i dag er: Mer om VAIO - Produktene er ikke tilgjenglige i Norge Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hehe, takk for info. Er vi virkelig ikke verdens viktigste marked? Overrasket... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hehe, takk for info.Er vi virkelig ikke verdens viktigste marked? Overrasket... Det er en del som liker å tro det, men om EA som tråden her handler om får valget mellom å slutte å selge produktene sine eller få et mye vanskeligere klima å operere i er det vel ikke så mye tvil rundt hva de lander på. Det finnes mange gode muligheter for å selge produktene til norske kunder uten å markedsføre seg mot disse eller ha butikk/importør i Norge. Det finnes jo mange nordmenn som bruker VAIO i dag, men ikke med rettigheter opp mot Sony Norge. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Saken ble løst igår! JA IGÅR! Vi fikk The sims 3 den som koster til 349(?) med alt som var i samle utgaven. Vi fikk igjen 201 kroner og neste kjøp skal vi få pris avslag på noe vi kjøper neste gang. Vi har dokumentasjon på det siste også av den nye sjefen. Han tok imot tre sider klage brev og beklaget det som hadde skjedd med saken. Jeg snakket med sjefen over han igjen før det men han trodde saken var løst fordi han ikke hadde hørt noe mer ifra oss. Hvorfor ikke spørre oss da? Men saken er løst ved å få igjen penger, og en krystall som knapt var en ripe i. Ansatte får enten sparken eller en siste advarsel! Takk for hjelpen og jeg skal prøve å hjelpe andre når jeg kommer ihjem ifra ferien. Saken er løst!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå