parachrome Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Fikk en ny Samsung 24 " 2443bw i går. Står skjermen på 100% brightness (lysstyrke) så er den lydløs. Alt fra 0 til 97 lager veldig irriterende summelyd som er hørbart over 10 meter unna. Har hørt om flere som har sammme problem med akkurat denne skjermen... Egentlig virker det som at alle LCD sliter med dette problem, og det er helt tilfeldig om man får en som støyer eller ikke.. Akkurat nå kjører den på 100% brightness og senker lysstyrken via skjermkortet istedet..funker jo greit...men tror ikke bildet blir så bra som det kunne ha vært, pluss at den trekker mere strøm da..til ingen nytte. Ellers har jeg ingenting å utsette på denne skjermen.. Er usikker på om jeg skal bytte den i et annet eksemplar av samme skjerm bare for å teste om jeg er heldigere da, eller om jeg skal bytte den i en Benq 24" G2400WD... Noen andre Samsung 2443bw eller Benq 24" G2400WD eiere her som kan kommentere støynivået på brightness under 100% ? Endret 25. juni 2009 av more10s Lenke til kommentar
Krelian Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Fikk en ny Samsung 24 " 2443bw i går. Står skjermen på 100% brightness (lysstyrke) så er den lydløs. Alt fra 0 til 97 lager veldig irriterende summelyd som er hørbart over 10 meter unna. Har hørt om flere som har sammme problem med akkurat denne skjermen... Egentlig virker det som at alle LCD sliter med dette problem, og det er helt tilfeldig om man får en som støyer eller ikke.. Akkurat nå kjører den på 100% brightness og senker lysstyrken via skjermkortet istedet..funker jo greit...men tror ikke bildet blir så bra som det kunne ha vært, pluss at den trekker mere strøm da..til ingen nytte. Ellers har jeg ingenting å utsette på denne skjermen.. Er usikker på om jeg skal bytte den i et annet eksemplar av samme skjerm bare for å teste om jeg er heldigere da, eller om jeg skal bytte den i en Benq 24" G2400WD... Noen andre Samsung 2443bw eller Benq 24" G2400WD eiere her som kan kommentere støynivået på brightness under 100% ? Hei! Min Samsung 2443BW lager ekstremt mye støy når jeg justerer nedover fra 100% brightness også. Jeg byttet fra meg en Benq G2400WD siden jeg hadde fått to stk. av denne med pixelfeil, og de ikke hadde flere av de på lager. Benq'en måtte jeg stille opp i brightness da jeg fikk den, og jeg hørte ikke noe bråk på noen av innstillingene. Endret 25. juni 2009 av Krelian Lenke til kommentar
parachrome Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Krelian , bortsett fra pixelfeil og bråkelyd, hvordan er Samsung 2443BW sammenlighet med Benq G2400WD ? hvilken likte du best hva bildekvalitet angår? Har bestilt en g2400wd nå, blir spennende å se hvilken jeg skal beholde etter jeg har testet den ved siden av Samsungen. Lenke til kommentar
Krelian Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Krelian , bortsett fra pixelfeil og bråkelyd, hvordan er Samsung 2443BW sammenlighet med Benq G2400WD ? hvilken likte du best hva bildekvalitet angår? Har bestilt en g2400wd nå, blir spennende å se hvilken jeg skal beholde etter jeg har testet den ved siden av Samsungen. Jeg må si jeg likte bildet til Benq G2400WD bedre. Men jeg kan ikke si akkurat hvor stor forskjell det er, siden jeg ikke har sammenlignet skjermene ved siden av hverandre. Det eneste fordelen Samsungen har for min del er at den ikke har pixelfeil. Benq'en har jo hdmi-tilkobling noe som jeg likte å ha i tilfelle. Jeg liker heller ikke disse følsomme knappene på Samsungen, siden de er så unøyaktige så tullete og å bruke. Men jeg er blitt ganske vant til de nå. Lenke til kommentar
parachrome Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Da har jeg bestemt meg for å beholde G2400WD'en... Den lager litt lyd når lysttyrken er under 95% , men det er til å leve med.. Er ihvertfall ikke i nærheten av Samsungen ihvertfall når det gjelder støy! Dessuten er den ikke så lyssterk som Samsungen, så jeg kjører den på 95% hele tiden uten at det sliter ut øynene... Når det gjelder bildekvalitet var de ganske like..Kanskje litt kraftigere farger og kontrast på Samsungen... Lenke til kommentar
mago Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) sjekk ut linken for flere svar LINK har ikke studert linken selv, men kanskje hjelper det å slå av adaptiv baklys (hvis den har det) selv har jeg Benq x2200w som er lydløs Endret 13. juli 2009 av mago Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå