aloo Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Hei hva innebærer egentlig ADSL uten fasttelefon hos tele2? -aloo Lenke til kommentar
fanti Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Tele2 har bygget sitt eget adsl-nett, og du er dermed ikke avhengig av å ha fast telefon levert av telenor for å få adsl gjennom tele2. Lenke til kommentar
aloo Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 takk for svar, det ble noe dyrere månedspris også kommer en montør. kommer til å koste meg nesten 2000kr. er det verdt det? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Tele2 har bygget sitt eget adsl-nett, og du er dermed ikke avhengig av å ha fast telefon levert av telenor for å få adsl gjennom tele2. Neppe, dette har ingenting med og bygge noe som helst eget og gjøre. Det er vel ingen ADSL-leverandører som krever at du har aktiv fast-telefon for og få ADSL: Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 takk for svar, det ble noe dyrere månedspris også kommer en montør. kommer til å koste meg nesten 2000kr. er det verdt det? Det er da et enkelt regnestykke, du vet jo hvor mye du sparer kontra ekstrakostnadene. Lenke til kommentar
aloo Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 problemet er at jeg har fast telefon, men det er noe tull med telenor. så tele 2 må mekke egen linje for meg. det er derfor jeg lurer på om det er verdt det. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 problemet er at jeg har fast telefon, men det er noe tull med telenor. så tele 2 må mekke egen linje for meg. det er derfor jeg lurer på om det er verdt det. Hva slags tull? Kan du få ADSL fra andre f.eks Bluecom eller Tiscali? Lenke til kommentar
axl Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Tele2 bruker Telenor sitt nett. Det som menes med at du ikke trenger telefon abb. fra telenor er at man kan bestille ren adsl linje hvor det ikke går noe telefoni trafikk. Dette koster 100kr ekstra pr mnd, men du må fremdeles ha tilgang til adsl i sentralen din. dette får du nok fra andre leverandører også(bluecom iallefall) T2 skal ha endel mindre overhead på linja enn TN. Men for guds skyld, ikke bestill fra Tele2, Vi har for mye å gjøre som det er hilsen tele2 ansatt 8) Lenke til kommentar
aloo Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 særlig om du er tele2 ansatt skjønte ikke noe av det du skriver. er blond skjønner du. dvs at de mekker egen kabel og egen linje til meg? Lenke til kommentar
axl Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 problemet er at jeg har fast telefon, men det er noe tull med telenor. så tele 2 må mekke egen linje for meg. det er derfor jeg lurer på om det er verdt det. Mulig linja di er av dårlig kvalitet av en eller annen grunn.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Men for guds skyld, ikke bestill fra Tele2, Vi har for mye å gjøre som det er hilsen tele2 ansatt 8) Hehe, dere er forhåpentligvis i gang med og fikse nummersjekkeren deres.. Den gir positivt svar på sentraler som dere ikke vil levere på. Lenke til kommentar
Electr0n Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Tele2 bruker Telenor sitt nett.Det som menes med at du ikke trenger telefon abb. fra telenor er at man kan bestille ren adsl linje hvor det ikke går noe telefoni trafikk. Dette koster 100kr ekstra pr mnd, men du må fremdeles ha tilgang til adsl i sentralen din. dette får du nok fra andre leverandører også(bluecom iallefall) T2 skal ha endel mindre overhead på linja enn TN. Men for guds skyld, ikke bestill fra Tele2, Vi har for mye å gjøre som det er hilsen tele2 ansatt 8) hahaha, bra første ansatte jeg hører som ikke prøver å rekrutere kjøpere til å kjøpe linja si! 8) Lenke til kommentar
axl Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Hehe, dere er forhåpentligvis i gang med og fikse nummersjekkeren deres.. Den gir positivt svar på sentraler som dere ikke vil levere på. Sjekker vel opp mot samme register som telenor så vidt jeg vet, siden det er samme nett. Har hendt at sentralen er utbygd for adsl, men må utvides for å få plass til flere..mulig dette ikke er 100% oppdatert Lenke til kommentar
aloo Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 hvordan har dere så mye peil om dette? Info fra interne folk? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Sjekker vel opp mot samme register som telenor så vidt jeg vet, siden det er samme nett. Har hendt at sentralen er utbygd for adsl, men må utvides for å få plass til flere..mulig dette ikke er 100% oppdatert Neppe full, men Tele2 ønsker ikke og levere ADSL på de. Greit nok det men den sjekkeren gjør Tele2-kundene småsure når de en uke etter bestilling får en kanselering fra Tele2 sin side Lenke til kommentar
Rim Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 [...]T2 skal ha endel mindre overhead på linja enn TN.[...] Heh, hvordan kan det ha seg? Dere bruker jo samme utstyr... Lenke til kommentar
axl Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 mulig jeg tar feil.. Har hørt det iallefall, mulig det har noe med hvordan linja routes i sentralen. Lenke til kommentar
aloo Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 jeg har prøvd å bestille fra ngt, bluecom og alle. alle svarer med at det er problemer med sentralen og skylder på telenor Lenke til kommentar
JPT Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 jeg har prøvd å bestille fra ngt, bluecom og alle. alle svarer med at det er problemer med sentralen og skylder på telenor Noen ganger er det bare ikke plass til utstyr i sentralen, endel av de er meget små. Den på Neskollen f.eks er bitteliten, men ifølge bravida installatøren så var den faktisk ganske stor for utskutt sentral å være og at mange bare var halve størrelsen av den igjen. Kjellerboden min er faktisk større 8) JPT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå