klatten Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Ja, i utgangspunktet trodde jeg at det skulle være en smal sak å regne ut snittet, og det har jeg gjort også. Men er litt usikker på om jeg har gjort det riktig når det gjelder følgende punkter: - Fordypningspoeng (for å ha et fag i to år): For å ha det helt klart, dette gjelder ikke lenger, vel? Ja, jeg vet at man får poeng for realfagene, men man kan altså ikke få poeng for å ha hatt to år med f.eks. rettslære? - Realfagspoeng: Hvor mange poeng får man for to år med s-matte? Er det 0,5 + 0,5 eller 0,5 + 1? - Eksamenskarakterene: Skal disse regnes sammen med standpunktkarakterene i det samme faget (eks: 4 på eksamen og 5 i standpunkt blir 4,5 i sluttkarakter), eller er eksamen og standpunkt to separate karakterer? Og ja, vet at det sikkert finnes tråder om liknende saker, men blir bare forvirret av dem fordi folk som svarer der svarer forskjellig. Vis gjerne til kilder (linker) så jeg vet om svarene her er til å stole på eller ikke. Takker på forhånd. Lenke til kommentar
Henrikse Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Fordypningspoeng eksiterer ikke lenger. Relafagspoeng er 0,5 for R1, S1, KJ1, IKT1, FY1, KJ2, IKT2 og S2 Det er 1 poeng kun for R2 og FY2. Eksamenskarakteren gjelder som en selvstendig karakter, men om du kombinerer den med standpunktskarakteren og regner ut får du samme resultat Kilder? hmm. Har fått det her fra informasjon og sånn i tiendeklasse og VG1. Jege r litt lat så jeg vil ikke lete etter kilder til deg, men hvis du prøver udir.no finner du sikket noe. Lenke til kommentar
cupcake Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 se www.samordnaopptak.no under poengberegning. Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 - Fordypningspoeng (for å ha et fag i to år): For å ha det helt klart, dette gjelder ikke lenger, vel? Ja, jeg vet at man får poeng for realfagene, men man kan altså ikke få poeng for å ha hatt to år med f.eks. rettslære? Dette gjelder ikke lenger, nei. - Realfagspoeng: Hvor mange poeng får man for to år med s-matte? Er det 0,5 + 0,5 eller 0,5 + 1? 0,5 + 0,5 - Eksamenskarakterene: Skal disse regnes sammen med standpunktkarakterene i det samme faget (eks: 4 på eksamen og 5 i standpunkt blir 4,5 i sluttkarakter), eller er eksamen og standpunkt to separate karakterer? Eksamen og standpunkt er to separate karakterer. Se her: http://www.samordnaopptak.no/info/poengber...oeng/index.html http://www.samordnaopptak.no/info/poengber...ng/3_aarig_vgs/ http://www.samordnaopptak.no/info/mer/nyhe...g_regler09.html Lenke til kommentar
klatten Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg har brukt litt for mye tid på å rote rundt på udir... Det er tydelig at SO har et bedre system på poengberegningen. Takker, folks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå