Gå til innhold

Hvilket hundefor vil du anbefale? hunden min RØYTER!


Anbefalte innlegg

Jeg har en blandingshund på 1 1/2 år som virkelig RØYTER!!

Det er jo vanlig at dyr røyter litt nå til sommer å sånt, men dette kan ikke være normalt. Jeg bøster å bøster hunden, bader han å blåser han tørr. Men det ser ut som ingenting hjelper. nå har jeg tenkt å bytte for, derfor hadde jeg tenkt å høre hvilke erfaringer dere har i forhold til det.

Nå har han spist Specific i lange tider, kjøper det hos dyrlegen.. Har hørt at flere som bruker denne typen har hat litt problemer med røyting og det har hjulpet å bytte for, til og med katten røyter av dette foret jeg bruker nå (Den spiser også hundemat, nekter å spise kattemat :p )

Desuten er jeg litt kresen på hva jeg gir hunden til mat også, kjøper aldri for fra butikken! Ikke liker hunden det så godt heller å så er det så mye rart i det.

 

Så om noen der ute hadde kunnet gitt meg et tips på et for som er God på smak, hjelper mot røytinga å som ikke gjør meg konkurs hadde det vært toppers :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri hørt om det merket du nevner over ? :hmm:

 

Vi bruker vom og hundemat til vår.

Han får såå mye skryt av pelsen. Senest i dag !

De fleste bikkjene sluker det i seg.

Avføringen blir mye mindre, pelsen blir bedre, tannsten blir det heller ikke mye av, de lukter ikke, røyter ikke og flasser ikke...

Personlig har jeg bare positive erfaringer med denne typen mat :)

Ta en titt på hjemmesiden, og finn forhandler i nærheten av der du bor.

Lenke til kommentar

Vi bruker Vom og Hundemat. Anbefales på det varmeste. (Meste fra bikkja selv, tror jeg.) ;)

 

Om du har fryseplass ville jeg også brukt V&H. Den beste maten jeg har brukt til mine hvertfall. Ellers er jeg veldig fornøyd med Royal Canin når jeg har brukt det, hundene liker det og det lukter godt :p Eukanuba fungerer også greit, men hundene er ikke like interessert i det.

Samme erfaring har jeg og. Vi bruker RC til katten nå. Hun er liksom på slanking, men har klart å gått opp 1 kg. :roll:

 

;)

Lenke til kommentar

Klissete?? Mener du ikke illeluktende? :p

 

min måte:

Du legger pølsa nedi vasken, skjærer et snitt i plastikken og drar av.

Så deler du den i X antall biter, og tar opp vommen i brødposer.

Trenger ikke å være borti annet enn plastikken rundt pølsa.

Når du skal fore hunden, tømmer du bare kjøttklumpen ut fra posen.

Lett ;)

Jeg orker ikke å ha noe beholder til maten. Da blir det bare lukt.

 

Jeg har også ei sånn kjekk lita vekt, som jeg veier maten i :)

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Vi bruker Josera Active på våre hunder, Cairn og Staffordshire Bullterrier! Josera har også for før litt skjøre hunder, også er de en del rimligere enn de andre på markedet. Våre hunder får komentarer på hvor pene og blanke de er i pelsen :thumbup:

 

www.nettdyret.no koster ca.500 for en 20kg sekk fraktfritt levert :new_woot:

 

Men vi kombinerer V&H med tørfor, også blir øl-gjær og omega3 blandet inn i maten 1-2 ganger i uken :)

Bror min har også en blandingshund, husky/terrier og den røyter hele tiden og mye. Men det har ikke noe med allergier eller mat å gjøre, bare den kombinasjonen som ble slik. Litt hår er jo en del av sjarmen med å ha hund :tease:

Endret av Etlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...