gxi Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Jeg skal sansynligvis bytte et forhjulslager på en Mitsubishi Space Wagon 2000mod 2.4GDi FWD. Trenger noen tips fra noen som har erfaring enten fra denne bilen eller en annen lignende. Virker som at det er ganske likt på flere Mitsubishier. Jeg har tidligere byttet lager på Renaulten min, og det var relativt simpelt: Navet ut, og lageret presset ytterdel på navnet og spindel presset mot lageret. Ser ut som at ting er litt annet oppbygd her (jeg har til nå skrudd av brems og bremseskive). Det er 4 bolter fra baksiden som fester et eller annet. Er det disse som fester ytterdelen av lageret, altså det er ikke presset inn? (Dette er ikke hentet rett fra luften, men noe jeg fant som en mulighet via litt søking på nettet) Bør jeg ta av navet fra bilen før jeg tar disse av, eller kan navet stå fast på bilen? Pressejobben blir nok satt over til et verksted, mulig jeg forsøker å gjøre det selv dersom det ikke er mulig å få noe verksted til å gjøre dette innen kort tid. .. og evt. om jeg må ta av navet, hvordan er det man kobler fra ABS-ledningen? Er det den bolten som står festet rett ved siden av ledningen jeg skal skru av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå