Halvsame Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Skal bygge meg koffert-pc sånn etter hvert (vet det er uoriginalt, men jeg synes det er kult likevel, og tenk så greit å ta meg seg hjem på ferie ), og har begynt å tenke litt på layouten. Dermed har jeg funnet ut at jeg vil feste harddisken i bunnen av kofferten. Når jeg kjenner på harddisken er den varmere på undersiden (kretskortet), derfor tenkte jeg å snu den opp-ned slik at varmen ikke blir "sperret inne" i bunnen av kofferten. Er dette problematisk/skadelig for disken? (Tenkte kjøpe en stillegående Barracuda, hvis det har noe å si.) Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 sikkert ikke farlig but who am i to talk Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 He he det jeg og tenkte. Håper å få høre litt fra dem som er generelt skeptiske, sånn for sikkerhets skyld Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 jeg tror ikke det har noe å si om du snur den opp ned, det er nok ikke det verste du kan gjøre tenktepå no koffert greier selv men jeg vet ikke enda. Lykke til!!! Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Kjøper man en dell maskin så kan man jo forvente å finne harddisken i alle mulige slags posisjoner, så det tror jeg har minimalt å si. Ikke at dell er "da masta" og at man skal gjør som dell, men... De burde vel vite om hdd tåler det eller ikke. Vil du være som dell, må du gjøre som dell, sette harddisk opp-ned. [/soloreklame inspirasjon] DrErling Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 Da er det avgjort; harddisken snus opp-ned. Men bare for å presisere - det er IKKE for å være som dell . Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg er litt uenig med de andre der. Jeg har hørt at man kan ødelegge hdd vet å bruke den andre veier en vertikalt. At Dell bruker det, er deres sak, men jeg ville ihvertfall ikke satset på det. Hvorfor vil du snu den opp ned?? Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 Hvorfor vil du snu den opp ned?? Når jeg kjenner på harddisken er den varmere på undersiden (kretskortet), derfor tenkte jeg å snu den opp-ned slik at varmen ikke blir "sperret inne" i bunnen av kofferten. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Det er avhengig av hvilken disk det er, men de fleste (nyere) HDD takler det uten problemer. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Det er vel motoren som varmer. Denne ligger på undersiden. Vedder på at det faktisk er sunnere å snu den - selvfølgelig med standof's mellom kabinett og topp (bunn-) plate.. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 hmmmmm , viss det ikke er sunt for hdd, så må jo Lian Li være verdens verste kabinett produsent! Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 du kan snu og vende på rotere rundt med hden mens den er AV når den er på er det samma hvilken vei den står bare den står stille og stødig Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 hmmmmm , viss det ikke er sunt for hdd, så må jo Lian Li være verdens verste kabinett produsent! Diskene står vel på langsida i LianLi ? Og hvem kjøper vel et LianLi kabinett når man har en så gammal maskin at HDDen ikke takler å ligge i flere posisjoner.. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 - selvfølgelig med standof's mellom kabinett og topp (bunn-) plate..Hmm, n00bspørsmål: hva er standoffs? Er jeg på bærtur hvis jeg antar at det er "avstandsklosser" mellom HD (eller hovedkort for den saks skyld) og "kabinett"? Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Du kan montere hdd akuratt i hvilken posisjon du vil. Det har ingen ting å si, bare den siter fast i sin posisjon. Du må selvfølgeligt ikke få noe metall rett inn på kretskortet til hdd. Da kortsluter det og den sltter og fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå