Hvem Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Hei, jeg har remote desktop på en pc hjemme og det funker fint, men da må jeg være på en pc i samme nettverk. Det jeg har lyst til er å kunne koble meg på hvor som helst i verden hvor jeg har internett. Er det noen som vet hvordan dette gjøres? Takk Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Du må forwarde porten(e) i routeren din eller benytte deg av "log me in" eller tilsvarende. Lenke til kommentar
Hvem Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 Hvordan forwarder jeg? Jeg har apple airport extreme. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Som oftest kan du skrive inn "192.168.1.1" uten hermetegn i nettleservinduet ditt og skrive admin som passord og la brukernavt stå tomt. Derreter må du lete deg frem til "port forwarding options" eller noe lignende. Hvilken router har du? Det er forskjellig fra router til router. Lenke til kommentar
Hvem Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 Som sagt har jeg apple airport extreme. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Wups, sorry. Trodde at det var PCen din.. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Prøv Portforward.com: AirPortExpress index Portforward HTTPS Portforward HTTP Endret 24. juni 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
Hvem Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Nei, jeg har en stasjonær med win7. Men ja, er det noen som kan hjelpe? EDIT: Var for treg.. Endret 24. juni 2009 av eystein94 Lenke til kommentar
Hvem Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 Ahh. Den første koster jo penger og de andre må man ha mac for... Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Jeg anbefaler LogMeIn på det sterkeste. Har brukt det i et halvt år nå. Enkelt og gratis. Endret 24. juni 2009 av Mazz_222 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Airport Extreme er ingen router, det er en trådløs basestasjon. Lenke til kommentar
Hvem Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 whoops, routeren er en terayon.. sorry Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Trykk Windowstasten + R, skriv "cmd" uten hermetegn og skriv "ipconfig" igjen uten hermeteg og trykk enter. Ta et screenshot av hele configen din, (Trykk Prt scr. og lim inn i paint.) og last opp bildet her. Men hvis du ikke gidder det kan du jo prøve det første forslaget mitt: Som oftest kan du skrive inn "192.168.1.1" uten hermetegn i nettleservinduet ditt og skrive admin som passord og la brukernavt stå tomt. Derreter må du lete deg frem til "port forwarding options" eller noe lignende. Edit: LogMeIn er virker jo mye bedre enklere enn å portforwarde, så hvorfor kan du ikke prøve det? Endret 24. juni 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) RDP er langt raskere etter det jeg kan forstå. Edit: Bruker RDP en del på jobben, og det er faktisk en kongeprotokoll. Umulig å drive serverdrift med windows uten. Endret 24. juni 2009 av tofagerl Lenke til kommentar
Hvem Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg har lagd statisk ip på maskinen jeg skal koble til, men da får jeg ikke koblet til.. Er det noen som har noen ideer? Lenke til kommentar
Varj Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 det vil være en god ide å lese seg opp på basic networking. statisk ip internt på det nat'ede lanet ditt hjelper deg fint lite om du ikke setter opp regler for forwarding i routeren. når det er sagt, oppsett av en linux maskin med openssh server kan være en god ting, da tunnelerer du inn på den ene porten til hva du måtte ønske på innsiden, med støtte for komprimering. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Det er godt mulig porten er stengt hos ISP'en din og ikke hos routeren. Prøv å surfe rundt her og se om du får det til. http://portforward.com/ Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Du må forwarde port 3389 i routeren og til din statiske IP. Etter det kobler du til din eksterne ip utenfra Btw, husk gode passord, iom at du sikkert får besøk av portscannere som ser porten er åpen og kjører noen dictionary-attacks på den. Vil heller anbefale deg å koble deg til den via VPN Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Om du velger å bruke logmein, så husk dette. Autentisering til din maskin går via tredjepart. Logmein klienten må så på din server og dermed holde åpne noen porter til du kobler deg til maskinen. Hvorfor bruke RDP? Sikkerheten er mye større en å oppgi login info til tredjepart, men som sagt, det er enklere med logmein, men ikke tryggere. Om du ikke kan forwarde port 3389 fra routeren din til serveren, så er logmein verdt å prøve... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Eller GotoMyPC fra Citrix, som Leo Laporte reklamerer for hele tiden på podcastene sine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå