Gå til innhold

Hvordan få et magasin-tema (wordpress) uten tables?Og hvordan få home detaljer inn i sider, som kan varieres for hver enkelt?+Automatisk resize.

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha et magazine-theme på hjemmesiden min, som er laget via wordpress. Brukte før cms made simple, hvor temaene ikke var bygd opp av tables (med celler), men av såkalte content-blocks, hvor størrelse og posisjon var regulert med css.

Synes temaet jeg har nå (to stk kombinert) laster sent, og jeg forstår at måten det er bygd opp på, utgjør mye. Så, er det mulig å bygge opp ett slikt tema uten tables?

På forsiden har jeg også newsblokker med "siste innlegg" i forskjellige kategorier. Noen kategorier har i tillegg egne sider, hvor jeg gjerne skulle lagt inn en "siste innlegg"-blokk kun fra tilhørende kategori. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få til dette, må jeg da lage en page.php til hver enkelt side, for å få forskjellige kategorier som vises?

Et siste spørsmål, hvordan legger jeg inn automatisk resize (med rette propojoner) på bilder? Feks. thumbnail? Bildene blir vridde og strekt, etterom for å passe inn. Innstillingene ligger i css, og er faste ettersom jeg ser. Jeg skulle gjerne fått inn en regulering på dette, at rektangulære bilder ble rette i proposjoner, samme om det er stående eller liggende. At på en måte hele rammen ble tilpasset bildet, men opp til en maximumverdi.

Ny på wp, har kun drevet med det i ett par uker, men har drevet en god del med php og html utenfor wordpress(dog har jeg alltid brukt et tema som basis, kun utvidet og endret).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...