Gå til innhold

[Løst]Dynavoice F-6EX eller XTZ 93 WMT Pyramide

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg holder løpende på å oppgradere min hjemmekino, og har nettopp solgt mine front, senter og bakhøyttalere og har per i dag igjen å basere mitt surroundsystem:

- En godt fungerende aktiv subwoofer 10"

- En litt beskjeden receiver Sony STR-DG510

- Nyinnkjøpt senter og front fra Yamaha (Har ikke pakket opp og prøvd disse enda - håper de duger. Surround/film for meg er ikke like viktig som musikk)

Jeg skal altså bruke receiveren, og de nyinnkjøpte senter og bakhøyttalerne men jeg trenger et sett med fronthøyttalere som jeg kan bruke med dette systemet. Til dere som tenker: kjøp deg en ny receiver - så er dette tanken på sikt :)

Jeg har valgt ut disse to høyttalerne med tanke på kvalitet, pris og WAF/design/pianolakk :) Har du andre forslag på andre høyttalere som matcher kriteriene er jeg lutter øre!

- Hvilke høyttalere sitter jeg igjen med mest glede av til slutt med tanke på kvalitet og lydbilde, og som bør fungere OK med nåværende receiver? Takk for innspill og forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg ville nok valgt XTZ. Disse leverer ikke like godt i bassområdet som Dynavoice, men er høyst sannsynlig hakket bedre på alt annet. Allikevel vil jeg ikke si det er urimelig å påstå at en subwoofer hadde gjort underverk i dette oppsettet.

Lenke til kommentar
Jeg ville nok valgt XTZ. Disse leverer ikke like godt i bassområdet som Dynavoice, men er høyst sannsynlig hakket bedre på alt annet. Allikevel vil jeg ikke si det er urimelig å påstå at en subwoofer hadde gjort underverk i dette oppsettet.

Takk for det! Jeg har som sagt en ganske god 10" subwoofer som monner ganske bra og presist. Greier min nåværende receiver å drive XTZ på en akseptabel måte? (Merk: Ikke utmerket, men akseptabel ;) - jeg vet som sagt at receiveren sannsynligvis ikke strekker helt til )

Det eneste var at frøkena ikke var så begeistret for designet på XTZ, merkelig nok.... Det er vel det med å ikke spørre først!

Lenke til kommentar

Noen andre forslag eller meninger på dette? Forslag til nye høyttalere i samme prissjiktet med god kvalitet?

Hvordan er det med noen små høytalere foran? Feks samme som senter og bak? Dette vil jo ikke gi meg et veldig godt lydbilde ved vanlig musikk...

Endret av netshopper
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Greier min nåværende receiver å drive XTZ på en akseptabel måte?

Ja, det gjør den.

Hvordan er det med noen små høytalere foran?

Små høyttalere går helt fint. Mange vil foretrekke en subwoofer i bunn, men ellers er det ikke noe "galt" med små høyttalere.

Dette vil jo ikke gi meg et veldig godt lydbilde ved vanlig musikk...

Ikke det? Mye musikk høres vel så bra ut på stativhøyttalere.

Lenke til kommentar

XTZ ville nok blitt mitt valg også ja, med stativer (viktig)..

Vil påstå de er i minst en klasse over Dynaudio settet (har hørt begge).

Bokhyllehøyttalere er ofte bedre enn gulvstående i samme prisklasse mtp HI-FI, mye pga mindre kasseresonans, det er også greit at med valg av stativ så kan man få de mer i ørehøyde.

Lenke til kommentar

Siden jeg har subwoofer tror jeg at jeg velger å gå for noen mindre fronthøytalere med stativ. Takk for hjelp! Som sagt var ikke frøkenen så begeistret for Pyramide utgaven fordi hun syntes formen "var for StarWars". Personlig syntes jeg de ser ganske så frekke ut :) Jeg vurderte en av samme jeg har av Yamaha-surroundhøytaler som front også, men jeg føler kanskje jeg får en del igjen for pengene for XTZ 93 WMT i form av lydkvalitet - enig? (Yamahapris 2stk 900, XTZ 2400)

Spørsmål:Men er det stor forskjell i lyd på overnevte pyramide og kun XTZ 93?Kanskje de er stilrene nok for samboern :)

Hvis ikke kan jeg kanskje gå for de mer tradisjonelle høyttalerlooken med XTZ "non pyramid" høyttalerne som har høyere WAF her i huset:)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

XTZ er kjent for å lage gode høyttalere i den prisklassen der, og om du må droppe pyramide-formen for frøkna sin del så er vel det greit?

Det er nok ikke den største forskjellen mellom pyramide og ikke, men du kan jo sende surround.no en mail og høre med de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...