Gå til innhold

Rettsvitenskap 1 avd - enkeltemnestudent, neste sommer

Edstro

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vurderer å ta rettsvitenskap 1 avdeling, som enkeltemnestudent ved UiO neste sommer. Er det slik at jeg MÅ ta ex.phil samtidig som 1 avdeling? Eller kan jeg drøye den til senere?

Å hvordan er det med frister for eksamensoppmelding til neste sommer? Er det runt juletider jeg må sende inn vitnemål?

I tilegg, hvilke bøker trenger jeg?

På forhånd takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke slik at du MÅ ta ex.phil. parallellt med 1. avdeling, men du må ha tatt ex.phil. senest semesteret før du skal opp til eksamen i 2. avdeling. Samme gjelder ex.fac. og 3. avdeling.

Du kan altså drøye ex.phil. helt til 2. avdeling.

Du kan melde deg opp til neste sommers eksamen allerede nå. Fristen for å melde seg er 1. februar neste år. Prosedyren jeg anbefaler er å stikke inn på SøknadsWeb på UiOs nettsider og søke om status som enkeltemnestudent. Fristen er 2. august for søknad som gjelder høstsemesteret, både for å sende inn søknaden og å sende inn dokumentasjon på generell studiekompetanse (vitnemål). Den er 15. juli hvis du søker på bakgrunn av realkompetanse. For vårsemesteret regner jeg med fristen er litt før jul (men jo tidligere du sender inn jo bedre).

Pensum og bøker finner du her. Trykk på de enkelte delemner (under 1. og 2. semester), deretter velger du Pensum/Læringskrav.

Du har tre kategorier litteratur. Innføringslitteratur er ment for å få en oversikt over faget, muligens sjekke litt hva du kan fra før. Hovedlitteraturen er selve pensum, og det er denne du kommer til å jobbe mest (eller utelukkende) med. Støttelitteratur er tilleggsstoff som det er nyttig å få med seg, men det at du ikke har lest dem hindrer deg ikke i å kunne få A. Støttelitteraturen inneholder gjerne mer dyptgående stoff om enkeltspørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...