bjorlien Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Hei. Dette blir min første sommer i det nye huset mitt og jeg har akkurat støypt en platting på 22 m2 og handlet inn ett sett terrassemøbler, sofagruppe med glassbord. På terrassen har jeg både morgensol og kveldssol, men har noen høye bjørketre som tar solen ca kl 7-8, men disse skal toppen klyppes på. Trenger en god utendørs terraseovn, som skal henge på veggen, ca 2.10 m over skyvedøra, og blir rettet direkte ned mot sittegruppa. Det er ingen vegger som skjermer for vind, utenom huset. Så vind kan være ett problem her kanskje. Noen som har forslag til hva jeg bøør kjøpe? Jeg har ingen erfaring innen dette. Men ble anbefalt og kjøpe en med strålevarme (Infrarød), siden varmen her blir ikke noe påvirket av vind? Hilsen Bjørn Tore Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Vi har infravarme på verandaen og det funker fint til sommerbruk (har riktignok både tak og vegg mot to sider så vind er ikke noe problem). Varmer godt og, som du sier, påvirkes ikke av vind. Bare å stikke innom en forhandler og handle det de anbefaler til din terasse. Lenke til kommentar
bjorlien Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Vi har infravarme på verandaen og det funker fint til sommerbruk (har riktignok både tak og vegg mot to sider så vind er ikke noe problem). Varmer godt og, som du sier, påvirkes ikke av vind. Bare å stikke innom en forhandler og handle det de anbefaler til din terasse. Okai Høres bra ut. hva betalte du for denne? jeg fant en på Coop Obs Bygg til 450 kr, men synes det virka billig? Hadde ventet ett par tusen ihvertfall tårte ikke kjøpe den siden jeg var redd for kvaliteten:P Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Aner ikke hva de kosta da de er 15 år ca (to lange ovner). Merket er åc Infravärme eller noe. Har ikke hatt noe problem med de i hvert fall. edit: det hørtes litt for billig ut ja. Endret 25. juni 2009 av EB_Veyron Lenke til kommentar
bjorlien Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Vi har infravarme på verandaen og det funker fint til sommerbruk (har riktignok både tak og vegg mot to sider så vind er ikke noe problem). Varmer godt og, som du sier, påvirkes ikke av vind. Bare å stikke innom en forhandler og handle det de anbefaler til din terasse. Okai Høres bra ut. hva betalte du for denne? jeg fant en på Coop Obs Bygg til 450 kr, men synes det virka billig? Hadde ventet ett par tusen ihvertfall tårte ikke kjøpe den siden jeg var redd for kvaliteten:P Jepp, vet liksom ikke hvem som forhandler gode varmeovner. Tror jeg skal prøve meg på Plantasjen imorgen! Ellers er det Elkjøp, Maxbo, Coop Obs Bygg osv.. De vanlige! Men har ikke funnet noe spennende på nettet. Lenke til kommentar
bjorlien Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 kan dette være noe??? http://www.novaplan.no/index.php?menuid=10...xpand=12,61,106 Denne selger de på Jernia for 1100 kr Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Det kan godt hende den der er bra. Har ikke peiling egentlig. Men det er viktig å huske på at infravarmeovner gir strålingsvarme som er veldig retningsbestemt dvs. den varmer kun det den peker på. Jeg ville skaffet en som var ganske lang slik at hele sittegruppa var innen rekkevidde (på lengde med sofaen eller noe). Også må den ha ganske høy effekt da du kun får en strålingskilde som skal varme hele gruppa, det blir med andre ord større avstand på andre siden av bordet. Hjemme har vi to ovner som henger fra taket, en på hver side av bordet og tror det hadde blitt lite med kun en på den ene siden. edit: Så ikke målene på den du linka til men tror den blir litt sped. Du bør snakke med en fagmann om dette. Endret 25. juni 2009 av EB_Veyron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå