oya Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Hei... Har nettopp koblet opp en bilstereo som funket utmerket når jeg testet den før jeg skulle skru alt på plass. Jeg forkortet strømledningen mellom batteri og forsterker og skulle teste, da sikringen gikk. Jeg hadde koblet batteri på jording og jording der kabel fra batteri skulle på forsterkeren. Jeg koblet om og hev i en ny sikring, og nå går sikringen på forsterkeren hver gang jeg kobler til bilens minusledning på batteriet. Man skulle tro at sikringen gjorde det slik at forsterkeren ikke ble ødelagt, eller...? Endret 24. juni 2009 av oya Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Koblet batteri på jording??? Mener du at du koblet pluss fra batteri, til minus på forsterkeren? og omvendt med minusen?? Lenke til kommentar
oya Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Koblet batteri på jording???Mener du at du koblet pluss fra batteri, til minus på forsterkeren? og omvendt med minusen?? Korrekt... Lenke til kommentar
oya Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Var heldig, de fikset det på 1 minutt på et verksted for 100kr. Han målte noe, kutter over noe, og målte igjen... Var visst heldig, han mente først at det kunne komme opp i 1500 kr dersom noe måtte byttes... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå