Gå til innhold

Samsung F2 EcoGreen 1TB erfaringer

Anbefalte innlegg

Heisann folkens

Jeg ser at netshop har Samsung F2 EcoGreen 1TB disk på ukens tilbud til 595,-. Er det noen som har noen erfaringer med disse diskene ?

Jeg vurderer å kjøpte meg 5 stk og sette disse i raid 5 i filserveren min. Jeg kan ikke helt se at 5400rpm vil være noe spesiellt negativt i en sånn setting. Noen som mener noe annet? Stort sett er bruken min streaming av musikk og film fra disk.

Håper på noen raske tilbakemeldinger, slik at jeg kan bestille i kveld / før kl 10 imorgen tidlig, så jeg kan hente dem på ettermiddagen i hentebu i Oslo :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er vel såpass fersk at du neppe får mange tilbakemeldinger og med tanke på pålitelighet er det uansett alt for tidlig.

Newegg

Tomshardware

Prisen på 595,- er bra.

Det eneste fornuftige alternativ som man har en viss mengde erfaringsdata på er WD's Green og den ligger vel på rundt 690,-

(alternativer er 1.5TB WD til 1195,- og Samsung F2 til 1160,-)

Du klarer deg da med 3-4 av disse kontra 5 på 1TB

~3000,- ved 5 1TB disker i raid-5 på 4TB

~3500,- ved 3 1.5TB disker i raid-5 på 3TB

Litt mindre risk med 3 disker i raid-5 og litt mer varme med 5 disker.

Hvilken kontroller har du da?

edit:

Husk at ingen av disse er laget for raid og du *kan* få problemer med dette.

På WD kan du kjøre wdtler for å unngå noen av problemene med raid, på samsung vet jeg ikke om det finnes noe lignende.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Glemte vel å nevne at jeg skal kjøre disse som SW-raid i Ubuntu Server 8.04 64bit. Har idag 5 x 500GB disker fra før, men det begynner å bli litt lite.

Det er strengt tatt tilbudet som gjør det fristende å kjøpe inn nye disker, men skulle gjerne ha hatt noen tilbakemeldinger på dem først som sagt. Har ikke fått kikka noe på linkene enda.

Edit:

Noen må gå forran :new_woot:

Jeg har nå bestilt meg 5stk av denne disken og får skaffe meg mine egne erfaringer. Skal hente diskene i ettermiddag. Skal prøve å få testet litt i løpet av helgen og komme tilbake med et nytt innlegg i tråden her :)

Endret av Nero Burningwr00m
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...