Blåbær Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Mener tydeligvis at alle kristne ekteskap ble ugyldige etter den nye ekteskapsloven. Hvis hun ikke vinner frem i Norge så blir det anke videre til FNs menneskerettighetskomité i forhold til menneskerettighetskonvensjonen. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=559191 Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Det er trist at hun blir omtalt som en filosof (elske visdom / venn av visdom). Hennes metoder er ikke filosofens. Istedenfor å angripe spørsmål bevæpnet med fornuften trekker hun frem en sabel av dogmer og nedstøvet ikke-tenkning. Idiot(i)! Er det kongen en skal klage til? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Det er slike mennesker som gjør at vi ikke allerde farter rundt i verdensrommet med hver vår rombil. Bare en idtiotisk kristen dame som føler seg "truet" av foranding. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Ja titelen filosof lurte meg, jeg kjente ikke igjen navnet og lurte fært på hva dette var til jeg leste saken. Tulle dame, ekte filosfer pleier å vite bedre Lenke til kommentar
____________ Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Istedenfor å angripe spørsmål bevæpnet med fornuften trekker hun frem en sabel av dogmer og nedstøvet ikke-tenkning. Hun har også Iran og Libya i beltet. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Kan noen gjøre verden en tjeneste og rydde denne gamle hurpa av veien? Pllliiiizzze! Dama er jo hakke gæ'ærn!! "Vi krever å ha et ekteskap som er basert på våre verdier og vår tro, sier Nina Karin Monsen til Dagbladet."... Jøss, har hun ikke merket at de kristne ikke har noen makt her i landet eller? Vår tro sier hun? Hva for en tro? Troen på at bompengene ordningene blir borte? Dette er grunnen til at religiøse mennesker gjør meg kvalm, for de klarer rett og slett ikke å la andre mennesker i fred! De bare MÅ tre det kunnskapsløse idiotiet sitt nedover ørene til folk, de klarer rett og slett ikke å la folk få ha sitt i fred og bare MÅ stikke de lange nesene sine i ting de ikke har noe med. Hørt sånt tull! Er det rart at folk stikker unna dette idiotiske tullet... Men hun er ute etter blest og det tror jeg hun får. Hun er for dum til å skjønne når det er lurt å legge inn årene og det er som kjent for sent å snyte seg når nesa er borte.... eller ro når årene er knekt, so to speak... Dama er spenna gæærn... Når skal det gå opp for kristenfolket at ingen egentlig bryr seg om hva de syntes lenger da? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Er ikke den nye ekteskaps loven basert på andre lands nøytale lover? Nederland? Spania? Jeg mener viss SPANIA godtok helt nøytal ekteskaps lov før faen meg norge også det. Jeg mener Den spanske kongen heter jo faen meg His most catholic Majesty. Det er vel bare vaticane som er mer katolsk. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Tråden er feilpostet, den handler om vårt samfunn, ikke om religionen. Den flyttes fra religionsforumet til oppslagstavlen i politikkforumet. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 At barn blir bevisst født uten far er forkastelig. Dette viser hvor kyniske og ekstreme disse menneskene virkelig er. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Men vent nå litt: "Vi kan ikke akseptere at barn mister rett til far i norsk ekteskap." Er dette virkelig tilfelle? Edit: Glem det. Jeg antar at hun viser til at det ikke er krav til at det er en far, ikke at faren i et heterofilt forhold faktisk mister alle rettigheter i forhold til barnet. Endret 24. juni 2009 av Pricks Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 At barn blir bevisst født uten far er forkastelig. Dette viser hvor kyniske og ekstreme disse menneskene virkelig er. Fordi....? Sitat dagbladet: Vi krever egentlig bare respekt for kristne, sier Monsen..... Jaha, respekt for kristne ja... Men drit nå i resten, de teller jo ikke! Det må jo være derfor hun ikke respekterer flertallet i landet, ikke sant.... Sånne folk gjør meg Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Kirkelig ekteskap bør kirken og de kristne få bestemme over. Det vil si at hvis et homofilt par vil gifte seg i kirken bør kirken ha rett til å nekte de det hvis de mener det strider mot sin tro. Om det strider mot sin tro må de lærde kristne få gjøre opp sin mening om. Rettslig ekteskap, altså det som gir rettigheter og plikter i forhold til loven/staten, bør være fullstendig nøytralt. Det vil si at hvis et homofilt par vil gifte seg på et kontor for å få arverett og skattegoder sammen, så bør de få lov til dette på lik måte som hetrofile par. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Kirkelig ekteskap bør kirken og de kristne få bestemme over. Det vil si at hvis et homofilt par vil gifte seg i kirken bør kirken ha rett til å nekte de det hvis de mener det strider mot sin tro. Om det strider mot sin tro må de lærde kristne få gjøre opp sin mening om. Rettslig ekteskap, altså det som gir rettigheter og plikter i forhold til loven/staten, bør være fullstendig nøytralt. Det vil si at hvis et homofilt par vil gifte seg på et kontor for å få arverett og skattegoder sammen, så bør de få lov til dette på lik måte som hetrofile par. "problemet" er at vi har utrolig nok noe så udemokratisk som statskirke og det betyr at den norske kirke MÅ følge norske lover som likestillings lover, dette betyr at vi ikke bare har rett med faktisk krav på å tvinge kirken til å gjøre det staten gjør. Så klart, vill stat og kirke skille lag og kirken blir privat, kan de gjøre akurrat hva de vill, men så lenge de vil være sammen med staten og mange mange millioner i stats støtte, må de fint tåle at vi tvinger dem til å gifre homofile Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Det er jeg enig i Gunfreak. Men så skulle religion aldri vært en del av staten heller, så jeg ser helst at det blir gjort noe på det området også. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Artig at penger faktisk går foran prinsipper for den norske kirke da Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Selvfølgelig. Alle er til salgs, det er bare snakk om en riktig pris. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Bah, det er media som gir disse folka makt. Hun er bare IRL-utgaven av et forumtroll. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Men så skulle religion aldri vært en del av staten heller Det er jo kun på papiret (men sånn sett, kunne man såklart likså godt skille kirke-stat først som sist) Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Eller legge Islam og Jødedommen under regjeringen, som jeg syntes ville vært interessant. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Vi krever egentlig bare respekt for kristne, sier Monsen..... Respekt for de respektløse er respektløst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå