Gå til innhold

PC speakers; prio 1: musikk & film, prio 2: spill - Lavbudsjett

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg sitter på ett 5.1 anlegg fra Logitech som er en god del år gammelt nå, og som døde forleden dag. Har dog kun benyttet 2.1 da en av høytalerne døde mens jeg hadde forrige maskina mi, så jeg vet ikke om mitt onboard lydkort takler 5.1 (ASUS P5KC).

Jeg er derfor på utkikk etter nytt anlegg. Hovedsaklig så brukes det til musikk, film og spill for egen glede, men det flyttes også ut i stua ifbm med fester og annen moro. Det bør derfor være i stand til å levere forholdsvis høy og god lyd, gjerne med en solid bass. Jeg er ingen lydfreak så jeg kan ikke gi så mye mer info enn akkurat det, men ja, dere tar vel poenget! ;)

Budsjettet mitt strekker seg ikke så mye høyere enn 1000-lappen (for anlegget), hvis det er behov for nytt lydkort så tar jeg gjerne imot forslag til dette også, selvom totalsum overstiger 1000,-.

Jeg kjører som sagt 2.1 for tiden, så hvis det ikke lar seg gjøre å få decent 5.1 (men supert 2.1) til prisen min, så er jeg åpen for alle forslag! :)

På forhånd takk for all hjelp! :)

Endret av oslofreak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...vet ikke om mitt onboard lydkort takler 5.1 (ASUS P5KC).

anbefaler sterkt at du kjøper et nytt lydkort. jeg kjøpte et for 700,- hvem som helst kan høre forskjelden. dette jeg har. har ikke hatt et eneste problem med dette.

det er i mine øyne alt forlite for et 5.1 anlegg, men 2.1 kan gå :)

nå er ikke jeg helt up to date på hvilke modeller som er gode etc. men jeg kan i det minste anbefale merker som logitech og creative, da disse så godt som alltid leverer kvalitets produkter til en sum man kan svelge. jeg har nok av personlig erfaring med at i alle fall creative er gode på lyd.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Annbefaler Logitech Z-2300

Dette gaar litt over prisen men d er det eneeste som duger til party bruk for ditt budsjett. Til film er det ogsaa helt raatt. Sub'n rister og braker helt villt paa film og det kan spille veldig hoyt for party musikk :)

Alle de andre i denne prisklassen blir veldig svake visst du skal spille litt hoyt paa et party eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...