Gå til innhold

Kjøpe camera i USA

Anbefalte innlegg

Hei

Som tittelen sier har jeg tenkt å kjøpe meg camera i usa, Da jeg drar til usa 17 desember for å feire jul og nyttår på Mami Beach

Camraet skal i all hovedsak brukes til å ta bilder av bydeler, venner, fornøyelsesparker og strender. Blir jo natt, dag, inne og ute så må vel ha et allaround camra kansje?

Jeg har lite erfaring med speilrefleks og hva en burde starte med.

Men etter en del lesing på forum og anbefalninger av venner har jeg landet på et

Canon 50D. Objektivet som jeg planlegger å kjøpe sammens med dette er et

Canon EF 17-40mm F4.0L USM

Men jeg ser på mange som legger ut omtaler av sine camraer at det veldig ofte er brukt et objektiv som er opp til 200mm F. eks 18-200m

Er det kansje feil av meg å kjøpe et slikt objektiv? burde jeg ha 2 objektiv?

Prisforskjellen her i norge og i usa blir ca 15,800 JapanPhoto.no- 12,300 WolfCamera,com

Wolf Camera er bare en tilfelig sjappe jeg fant midt i miami. kansje jeg finner noen som har bedre priser...

Vidar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du handler innad i USA tilkommer det salestax lokalt så du må legge på en 7 til 11 % du kan unngå den ved å handle i en annen stat og få det levert til hotellet.

Du burde også ha i bakhodet at et kamera som er kjøpt utenfor Norske grenser får du Canon sine garanti vilkår kun i opprinelselandet,Men hvis Dollaren synker mer før vinteren så kan det oppveie et kjøp i utlandet.

Objektiver i de øvre sjiktet er et sikrere kjøp da de skjelden blir ødelagt,så kjøp av foreksempel 17-50 f/2.8 og en 70-200 f/4 IS ville du kunne spare noen tusenlapper.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Er ikke så inne på hva som er best av linser men den du har der "kurt grusom" er sikkert en meget god linse men synes den var temmelig dyr. bare den alene koster jo 1,000 $ hos www.bhphoto.com

Men har kjika litt på din combinasjon "Nautica" jeg likte den da jeg får 2 linser som sikkert egner seg bedre en å bare ha en

Med de 2 som du har anbefalt der fikk jeg en pris på 1,100$

Men det fantes 2 stk av den 70-200mm linsa.

En som het Zoom Telephoto EF 70-200mm f/4L IS USM Autofocus Lens

Og en som het zoom Telephoto EF 70-200mm f/4.0L USM Autofocus Lens

Klarer ikke helt å se forskjellen på disse annet en på den siste står d f/4.0l istedet for f/4l. noe som i mitt hode sier d ikke er noen forskjell men prisen på de 2 er 1,000$ og 600$

Alle priser er hentet hos B&H Photo Video

Takker for alle svar

Lenke til kommentar

Evt sjekk ut Olympus E-P1 - er det nærmeste man kommer ett speilreflekskamera som man gidder TA med seg overalt. Jeg har selv bestilt det og kan vel si at D300 n med blitser og ting kommer til å bli mindre brukt i framtiden med unntak på "viktige" og mer krevende fotoshoots.

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...