Gå til innhold

Faen for et vær!

MrUrge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Norgesrekorden er på 35grader, så jo - det var målern som viste feil.

Offisielt ja, men det betyr ikke at et random termometer ikke kan måle noe høyere. ;)

Bryr meg fint liet om " et random termometer ", er det ikke offisielt noen plass tror jeg ingen verdens ting på at de var oppe i 37 grader i skyggen.

Lenke til kommentar
Bryr meg fint liet om " et random termometer ", er det ikke offisielt noen plass tror jeg ingen verdens ting på at de var oppe i 37 grader i skyggen.

Neinei, men jeg ser bare ingen grunn til at timb skulle sittet der og skrytt på seg høyere tempraturer enn det det faktisk er.

Lenke til kommentar

Neinei, men jeg ser bare ingen grunn til at timb skulle sittet der og skrytt på seg høyere tempraturer enn det det faktisk er.

Mente ikke at han skrøyt på seg høye temperaturer heller, sier bare enkelt og greit at de målerne som de leste av ikke var helt i vadder. Vet jo at det var varmt.

Lenke til kommentar

Tro meg eller ikke...men nesten hver gang VG o.l. har skrevet "varmeste sted den X var på X med X grader", så tenker jeg; "hvorfor kan de ikke måle overalt fordi her hos oss så er det ofte varmere. Og jeg lyver ikke når jeg sier at det var 37 grader på det varmeste.

Believe me or not...

Lenke til kommentar
Tro meg eller ikke...men nesten hver gang VG o.l. har skrevet "varmeste sted den X var på X med X grader", så tenker jeg; "hvorfor kan de ikke måle overalt fordi her hos oss så er det ofte varmere. Og jeg lyver ikke når jeg sier at det var 37 grader på det varmeste.

Believe me or not...

Hvor er termometerne montert? På husveggen? Hvor høy? Hvor i forhold til sol osv...

Det er ikke bare å måle et sted solen ikke treffer akkurat der og da. Det finnes retningslinjer på hvordan man skal måle for å få en korrekt temp.

Jeg har målinger på godt over 40c her, men selv om det er i skyggen vil jeg ikke påstå at utetempereaturen akkurat da var over 40c.

En måling på andre siden av huset viste over 29c bare minutter senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...