Gå til innhold

HTC lanserer Android-mobilen Hero

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet noen om programmer kan installeres på minnekort? å hvilke minnekort som følger med? Håper jeg slipper alle minne fullt tinga som med windows mobile.. :/

Sålangt kjent er det ikke mulig å lagre programmer på minnekort.

jeg har sett/hørt alt fra 1gb til 4gb medfølgende minnekort. Men ingenting er bekreftet enda på den fronten. Hero bruker standard microSD kort så man må ikke ut med så mye for å få mer plass. Men dog bare bilder og musikk. Mulignes kontakter, e-post esv blir lagret der men det er ikke kjent enda.

Lenke til kommentar

Angående laggen og minnekort.

Det svirrer noen rykter om at telefonen blir mindre laggy med større minnekort. DEtte er som sagt bare rykter og jeg har ikke funnet noe offisielt om det, bare lest det ut ifra kommentarer til mange av de forskjellige preview viedoene som svirrer rundt på nettet.

Dette er som sagt bare rykter.

EDIT: Bah. dette skulle være et tillegg i forrige post

Endret av Surreality
Lenke til kommentar
Vet noen om programmer kan installeres på minnekort? å hvilke minnekort som følger med? Håper jeg slipper alle minne fullt tinga som med windows mobile.. :/

jeg har sett/hørt alt fra 1gb til 4gb medfølgende minnekort. Men ingenting er bekreftet enda på den fronten. Hero bruker standard microSD kort så man må ikke ut med så mye for å få mer plass. Men dog bare bilder og musikk. Mulignes kontakter, e-post esv blir lagret der men det er ikke kjent enda.

Det virker for meg litt rart hvis det ikke er mulig å velge plassering for installasjon av programmer, da man raskt fyller 512MB med epost, kontaktinformasjon og programmer..

Lenke til kommentar

Det virker for meg litt rart hvis det ikke er mulig å velge plassering for installasjon av programmer, da man raskt fyller 512MB med epost, kontaktinformasjon og programmer..

Jeppz.. var lite.. å android er hvor stort? 250mb ledig etterpå? jaja, får bare sende den tilbake om den er drid.

Lenke til kommentar
Angående laggen og minnekort.

Det svirrer noen rykter om at telefonen blir mindre laggy med større minnekort. DEtte er som sagt bare rykter og jeg har ikke funnet noe offisielt om det, bare lest det ut ifra kommentarer til mange av de forskjellige preview viedoene som svirrer rundt på nettet.

Dette er som sagt bare rykter.

EDIT: Bah. dette skulle være et tillegg i forrige post

De sier vel heller at telefonen blir mindre laggy hvis man har et _raskt_ minnekort, for skal vistnok være mye av IOen som folk tror gjør den blir litt treg, men må vel vente å se om noen tester dette før man kan være sikker

Lenke til kommentar

Bare for å klarifisere litt angående minnekort og I/O.

Minst en review har testet å flytte swap/cache filen over på et raskt MicroSDHC minnekort noe som medfører at telefonen tydeligvis vil være mer responsiv. Det er sikkert noen med god teknisk innsikt som vil kunne forklare hvorfor dette er tilfellet. Selv kjenner jeg lite til det som foregår på innsiden ;)

Uansett så er dette for min del strålende nyheter da jeg hadde planlagt å kjøpe inn et 8gb eller 16gb MicroSDHC kort med god ytelse.

Lenke til kommentar

Dette med at minnekortet skal være utslagsgivende for responsiviteten stemmer visst. I pakken følger det med et 2GB Class 4 microSD-kort. Ved å oppgradere til et Class 6-kort får man en økt lese- og skrivehastighet som reduserer den omtalte laggingen betraktelig.

Man får Class 6-kort i opptil 16GB, selv skal jeg kjøpe dette på 8GB: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2202858;c:103402

For et på 16GB er det godt over en dobling i pris, noe jeg ikke mener det er verdt.

Endret av froskenfredrik
Lenke til kommentar
Bare for å klarifisere litt angående minnekort og I/O.

Minst en review har testet å flytte swap/cache filen over på et raskt MicroSDHC minnekort noe som medfører at telefonen tydeligvis vil være mer responsiv. Det er sikkert noen med god teknisk innsikt som vil kunne forklare hvorfor dette er tilfellet. Selv kjenner jeg lite til det som foregår på innsiden ;)

Uansett så er dette for min del strålende nyheter da jeg hadde planlagt å kjøpe inn et 8gb eller 16gb MicroSDHC kort med god ytelse.

Dette med at minnekortet skal være utslagsgivende for responsiviteten stemmer visst. I pakken følger det med et 2GB Class 4 microSD-kort. Ved å oppgradere til et Class 6-kort får man en økt lese- og skrivehastighet som reduserer den omtalte laggingen betraktelig.

Man får Class 6-kort i opptil 16GB, selv skal jeg kjøpe dette på 8GB: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2202858;c:103402

For et på 16GB er det godt over en dobling i pris, noe jeg ikke mener det er verdt.

Har dere link til den/de reviewen(e)?

Lenke til kommentar
hvit svart... hmm

haha, oppdaget det var et sd kort gjorde vi:P

edit:

For å gjøre denne posten litt nyttig også, fra denne tråden virker det som chess har hero veldig billig

Jeppz, merket det. ;p chess var da ikke noe spess billig? 5000? uten binding. Har bestilt hos netcom jeg. 4100kr med avgiftfritt abonnement. Etter 12 måneder er minste fakturering 99kr. Men siden den er ulåst kommer jeg til bruke onecall og abre si opp netcom sitt når den går ut. Eneste jeg lurer litt på er hvit telefon.. ser greit ut nå, men tror kanskje jeg kommer til spy etter 3 måneder ;p med mindre den er like pen som magic ;p

Lenke til kommentar

Denne vil fungere utmerket, men koster mer enn den smaker synes nå jeg. 8GB hos amentio koster langt under halvparten.

Men uansett hvilken du kjøper vil de fungere utmerket! :) Telefonen støtter både microSD og microSDHC (high capacity) i alle kapasiteter på markedet for øyeblikket.

Endret av froskenfredrik
Lenke til kommentar

@Kaggen: Det står ikke noe om det, verken på den siden eller andre sider jeg fikk opp ved litt googling, så jeg vil anta at det ikke er class 6. Det er noe jeg vil tro man gjerne hadde markedsført om var tilfelle.

Men en kjapp mail til amentio bør vel gi svar på det. Gi oss tilbakemelding om du finner ut av noe! 16GB hadde gjort seg, men ikke til 650,-. Da tar jeg heller 8GB til 250,-.

Lenke til kommentar

Ser ut til at telefonen blir enda mer forsinket. Netcom er vel de eneste som fremdeles forventer den inn i morgen, de fleste andre varierer mellom 2/8 og 8/8. Begynner å bli litt lei av ventingen. Har ikke engang sett telefonen i virkeligheten, men kan snart telefonen ut og inn takket være videoer på nett :)

Lenke til kommentar

IMO skulle dem ha satt en sen dato fra første dag, så hadde det blitt en fin overaskelse visst den kom ut før. :)

Forresten, her er svaret jeg fikk fra amentio angående minnekort i klasse 6:

Hei,

Nå har vi vært i kontakt med distributøren og produsenten av dette produktet.

Vi finner ikke den nødvendige informasjonen de trenger, selv om vi har prøvd å lete etter dette.

Det eneste vi fant ut var at TRANSCEND Micro SDHC Card 16GB (SD2.0), Class 6, Transcend (TS16GUSDHC6) har Class 6.

De to andre finner vi desverre ikke noen informasjon på.

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...