Gå til innhold

Borgerlig regjering etter valget - meget usannsynlig? (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Ohh, V ville innføre en lov jeg ikke likte. Da er jo saken klar! Videre henger vel ikke en liberal innvandringspolitikk sammen med fascisme heller. Du klarer her å motsi deg selv

Gratulerer du har overgått DLF i å trekke fram fascisme-kortet på feilaktig grunnlag. Det er veldig godt gjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En dumsnill, naiv og lite gjennomtenkt innvandringspolitikk henger ikke direkte sammen med fascisme, men at innvandrere kan innføre fascisme kan bli et resultat av en lite gjennomtenkt innvandringspolitikk som Venstres.

Men dette er bare et sidespor, og fjerner ikke det faktum at Venstre var med på å skape den opprinnelige, fascist-aktige "MP3-loven".

Lenke til kommentar

Jeg er Høyrevelger og ønsker en borgerlig regjering etter valget, men jeg anser dette dessverre som meget usannsynlig. De rød/grønne hadde rett i en ting, og det er at høyresiden har opptredd som hodeløse høns. FrP vil ikke støtte en H/V/KrF-regjering, fordi de ikke selv får være med, og Venstre og KrF vil ikke støtte en H/FrP-regjering, fordi FrP er med. Ergo så blir antakeligvis mye uendret etter valget hva regjeringen gjelder, men en positiv sak er jo at det sannsynligvis blir et blåere Storting, noe som vil påvirke regjeringen i riktig retning. :)

Lenke til kommentar
Men dette er bare et sidespor, og fjerner ikke det faktum at Venstre var med på å skape den opprinnelige, fascist-aktige "MP3-loven".

Venstre vil dessuten støtte bruken av fribrukslisenser, redusere opphavsrettens vernetid og gå i mot bruk av Digital Rights Management (DRM).

http://www.tu.no/it/article216167.ece

hm.

edit moar:

Bestemmelsen i første ledd skal heller ikke være til hinder for privat brukers tilegnelse av lovlig anskaffet verk på det som i alminnelighet oppfattes som relevant avspillingsutstyr

http://www.lovdata.no/all/tl-19610512-002-045.html

tolker dette som at privatpersoner som har lovlig kjøpt musikk på f.eks. CD fortsatt har lov til å konvertere musikken digitalt til MP3-filer for avspilling på relevant utstyr.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar

opplys oss gjerne om hvordan den gamle åndsverkloven var fascistisk, jeg kan i alle fall tenke meg å kunne analysere ordlyden i den selv så om du har den ordrett hadde dette vært fint.

For jeg finner ikke den på nettet (googlet etter fascistisk åndsverklov) i alle fall.

Lenke til kommentar

fant perla di til slutt, den sammen med inntrykket jeg har fått av diverse andre innlegg du har skrevet viser at du tydeligvis mener alle politikere er fascister, ikke bare Venstre.

når det er sagt så har jeg ekstremt liten forståelse for personer som ukritisk slenger rundt seg ord som "fascist" og tolker de som direkte useriøse og barnslige. derav min oppførsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...