Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har jeg et defekt nettverkskort?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har den siste tiden ikke hatt noe nett forbindelse, uten at jeg klarer å finne ut av hva problemet er. Jeg hadde en telenor reperatør hos oss for ca en uke siden, som forklarte at jeg antakeligvis må ha meg et nytt nettverkskort. Fra kompiser har jeg i midlertidig fått høre at det kun er en driver som skal til, eller noe annet småpirk.

Jeg prøvde å feilsøke på enheten i går, og fikk kun svar om at standard gateway manglet. Altså, jeg har en IP addresse og en nettverksmaske, men ikke gatewayen. Er det noe ved routeren som ikke fungerer, eller er det faktisk bare å bytte hele nettverkskortet?

Er ikke helt nybegynner på data, heller med nettverk, så kan godt prøve forskjellige ting om dere har noen forslag!

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er PCen satt opp slik at den får tildelt IP-adresse fra router (ikke statisk IP)? Og hvilken IP sier den at den har fått tildelt? Start IP-adressen på 169 er det en dummyadresse som viser at den ikke får IP-adresse fra Router eller modem. En 192.x.x.x adresse tildeles normalt fra router og en 10.x.x.x adresse normalt fra modem.

Ut fra din beskrivelse er det ikke mulig å si om årsaken ligger ideffekt nettverkskort, feil med drivere, feil oppsett, feil med nettverkskabel, feil på router etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...