Chriskart11 Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Hei! Jeg har den siste tiden ikke hatt noe nett forbindelse, uten at jeg klarer å finne ut av hva problemet er. Jeg hadde en telenor reperatør hos oss for ca en uke siden, som forklarte at jeg antakeligvis må ha meg et nytt nettverkskort. Fra kompiser har jeg i midlertidig fått høre at det kun er en driver som skal til, eller noe annet småpirk. Jeg prøvde å feilsøke på enheten i går, og fikk kun svar om at standard gateway manglet. Altså, jeg har en IP addresse og en nettverksmaske, men ikke gatewayen. Er det noe ved routeren som ikke fungerer, eller er det faktisk bare å bytte hele nettverkskortet? Er ikke helt nybegynner på data, heller med nettverk, så kan godt prøve forskjellige ting om dere har noen forslag! Takk for hjelp! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Er PCen satt opp slik at den får tildelt IP-adresse fra router (ikke statisk IP)? Og hvilken IP sier den at den har fått tildelt? Start IP-adressen på 169 er det en dummyadresse som viser at den ikke får IP-adresse fra Router eller modem. En 192.x.x.x adresse tildeles normalt fra router og en 10.x.x.x adresse normalt fra modem. Ut fra din beskrivelse er det ikke mulig å si om årsaken ligger ideffekt nettverkskort, feil med drivere, feil oppsett, feil med nettverkskabel, feil på router etc. Lenke til kommentar
Chriskart11 Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Hjertelig for svar! Skal sjekke dette her når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå