Welhaven Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Gikk for mange år siden på grunnkurs byggfag, men alt jeg lærte her er jo glemt. Tiden er snart moden for å kjøpe hus, og da kommer det såklart en del oppussing inn i bildet. Er det derfor noen som kan anbefale nettsider, bøker etc. hvor det står om detaljert om hvordan man kan gjøre oppussing / småprosjekter selv? Som f.eks om huset er gammelt, å legge nytt gulv, sette opp lekter på vegger og tak for så å bygge nye vegger og tak, generell oppussing osv. Takk! Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Butinax beregner 6-9 m2 pr liter for sin terrassebeis i alle fall. Normalt vedlikeholdt gulv trenger bare ett strøk mens vanskjøtt gulv ofte kan få bedre resultat med to strøk vått i vått. Husk å stryke av Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Butinax beregner 6-9 m2 pr liter for sin terrassebeis i alle fall. Normalt vedlikeholdt gulv trenger bare ett strøk mens vanskjøtt gulv ofte kan få bedre resultat med to strøk vått i vått. Husk å stryke av Takk for svar, men var på en måte ikke heeelt det jeg var på jakt etter. Var mer på jakt etter en bok? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Takk for svar, men var på en måte ikke heeelt det jeg var på jakt etter. Var mer på jakt etter en bok? Tror nok han svarte i feil tråd... Jeg har en bok som heter "Arbeidsinstruksjoner i Tømrerfaget -utvendig og innvendig arbeid" (Universitetsforlaget, ISBN 82-00-03873-4) som er veldig grundig, den går egentlig gjennom hele byggingen av et hus fra ferdig grunnmur og opp, fra tømrerens synspunkt. Ellers har jo f.eks. Maxbo ganske mange trinn-for-trinn-instruksjoner på nettsida si. Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Haha, sorry, aner ikke hvordan jeg fikk til det Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Tror nok han svarte i feil tråd... Jeg har en bok som heter "Arbeidsinstruksjoner i Tømrerfaget -utvendig og innvendig arbeid" (Universitetsforlaget, ISBN 82-00-03873-4) som er veldig grundig, den går egentlig gjennom hele byggingen av et hus fra ferdig grunnmur og opp, fra tømrerens synspunkt. Ellers har jo f.eks. Maxbo ganske mange trinn-for-trinn-instruksjoner på nettsida si. Det var egentlig alt jeg var på jakt etter. Synes det er artig å holde på med slike ting, og man må jo ikke gå tømrer for å pusse opp sitt hus. Helt supert - Takk for hjelp! Haha, sorry, aner ikke hvordan jeg fikk til det Den var fin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå