Vice Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Og situasjonen blir stadig verre:http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/krim/article2827309.ece – I den ene forholdet er en mann presset opp mot veggen av flere kvinner. Han har kjent at lommene ble ransaket. Nøyaktig dette skjedde meg i Roma for 4 år siden. En flokk sigøynerkjerringer kom imot meg og noen av dem hadde noe papplater som de stakk inn mot mage/brystregionen min for "å hindre meg i å se" at de prøvde å ransake meg. Heldigvis kom jeg uskadd og uranet fra det, men slike episoder får en virkelig til å åpne øynene. Nå har altså tilstandene blitt slike i Norge også. Flott jobbet Norge!! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Som jeg nevnte over, så kan man innføre ordninger slik at man må ha lisens og/eller eller være norsk statsborger for å kunne tigge.Da er det langt enklere og billigere å forby all tigging. Det er ingen grunn til å ha tigging i Norge og narkomane trenger behandlingstilbud og ikke en plass å tigge penger til narkotika. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Her er mer av hva vi har i vente om politikerne ikke våkner opp snart: http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/03/539949.html Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Her er mer av hva vi har i vente om politikerne ikke våkner opp snart:http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/03/539949.html Vi har allerede hatt sett små forsøk på sigøynerslum i Norge. Så lenge det er barn der kommer politiet. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Som jeg nevnte over, så kan man innføre ordninger slik at man må ha lisens og/eller eller være norsk statsborger for å kunne tigge.Da er det langt enklere og billigere å forby all tigging. Det er ingen grunn til å ha tigging i Norge og narkomane trenger behandlingstilbud og ikke en plass å tigge penger til narkotika. Jeg tror ikke det er enklere og billigere å forby tigging, hvis man ser på de totale kostnader som påføres samfunnet, fordi f.eks. de narkomane er nødt til å tjene penger på kriminalitet istedenfor tigging. Det medfører langt større kostnader, i form av politiarbeid, skader fra innbrudd, dyrere forsikring, etc. Hadde det vært nok behandlingstilbud til narkomane, så ville jo det tilsi at det heller ikke var noe behov for narkomane å tigge, så det regulerer seg selv. Hvor mye koster det å sjekke at en tigger kan bevise norsk statsborgerskap? Ikke spesiellt mye når alternativet er å vise bort personen uansett. Det kan faktisk bli mye billigere. Uansett hjelper det ikke mye å fjerne tigging, når det er kriminalitet som innbrudd, tyveri og lignende som koster Norge desidert mest penger. Endret 28. juli 2009 av Rata101 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Uansett hjelper det ikke mye å fjerne tigging, når det er kriminalitet som innbrudd, tyveri og lignende som koster Norge desidert mest penger. Tigging kan fungere som skalkeskjul for tyveri og ran. De kan også fungere som utkiksposter mot politi og mennesker de kan rane. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Det er sigøynere som benytter seg av de metodene. Ikke norske tiggere. Tyveri og ran kan helt fint gjennomføres uten tigging. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Sigøynere fungerer ikke helt fint uten tigging. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 De sigøynerne som driver med organisert kriminalitet tror jeg klarer seg bra uten tigging. De er antagelig såpass aktive at de ikke har tid til å tigge uansett. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Folk gir nesten ikke penger til rumenske tiggere lenger: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=565083 Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Det er muligens den mest provoserende artikkelen jeg har lest. Kjenner magen vrenger seg og at jeg blir helt rød i hodet. Makan til pakk. Æsj. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Kanskje litt missforstått snillhet fra jornalisten. Handler jo ikke om å være kjip men å ønske å bli kvitt de som forsøpler bybildet. Liker særlig at jornalisten tar alt de sier for god fisk. "Bor i en skoeske og spiser gråstein til middag." Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Hvor bor man lovlig i telt i en måned i Oslo? Disse bor nok ulovlig i grøntområder som de forsøpler, men politiet gjør ingenting så lenge det ikke er barn som bor i slummen. De sier de er musikanter, men jeg har fremdeles tilgode å se noen av disse som virkelig kan spille. Strengeinstrumenter og horninstrumenter er de viktigste i sigøynermusikk, men da må man kunne spille. Da er det mye lettere å ha fått et 15 minutters kurs i noen akkorder på trekkspill som gjentas i den uendelige. Disse folkene er rett og slett ikke musikere. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Kanskje litt missforstått snillhet fra jornalisten. Handler jo ikke om å være kjip men å ønske å bli kvitt de som forsøpler bybildet. Liker særlig at jornalisten tar alt de sier for god fisk. "Bor i en skoeske og spiser gråstein til middag." Hehe... Tydelig at du ser på denne saken med fullstendig objektive øyne. Selvfølgelig burde ikke sigøynere få uttale seg til pressen. Hvis vi fortsetter å presentere flere sider av en sak kunne jo folk komme til å begynne å tenke selv. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Kanskje litt missforstått snillhet fra jornalisten. Handler jo ikke om å være kjip men å ønske å bli kvitt de som forsøpler bybildet. Liker særlig at jornalisten tar alt de sier for god fisk. "Bor i en skoeske og spiser gråstein til middag." Hehe... Tydelig at du ser på denne saken med fullstendig objektive øyne. Selvfølgelig burde ikke sigøynere få uttale seg til pressen. Hvis vi fortsetter å presentere flere sider av en sak kunne jo folk komme til å begynne å tenke selv. Flott at du velger å ikke forholde deg til det jeg skriver da Dette er da langt fra noen objektiv artikkel. Kommer vell ganske godt frem at man ønsker å lage en "det er synd på sigøynerne" artikkel. Dette om tiggerturistene som sier selv at de kommer hit år etter år. Men for all del. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Kanskje litt missforstått snillhet fra jornalisten. Handler jo ikke om å være kjip men å ønske å bli kvitt de som forsøpler bybildet. Liker særlig at jornalisten tar alt de sier for god fisk. "Bor i en skoeske og spiser gråstein til middag." Hehe... Tydelig at du ser på denne saken med fullstendig objektive øyne. Selvfølgelig burde ikke sigøynere få uttale seg til pressen. Hvis vi fortsetter å presentere flere sider av en sak kunne jo folk komme til å begynne å tenke selv. Flott at du velger å ikke forholde deg til det jeg skriver da Dette er da langt fra noen objektiv artikkel. Kommer vell ganske godt frem at man ønsker å lage en "det er synd på sigøynerne" artikkel. Dette om tiggerturistene som sier selv at de kommer hit år etter år. Men for all del. Journalisten gjengir det intervjuobjektet sier. Det er ikke noe mer eller mindre objektivt enn andre artikler. At du reagerer slik som du gjør sier mer om din subjektivitet enn om artikkelen i seg selv. Det blir ikke gjort noe forsøk på å presentere informasjon på en ensidig måte. Tvert i mot, så er artikkelen full av linker til andre og mere kritiske artikler. Samtidig finner man uttalelser som: Tiberiu er ikke i tvil om hvorfor nordmenn har blitt så kjipe. Han skylder på alle de østeuropeiske bandene som har kommet til Norge i det siste. For Kripos og politiet har på landsbasis sett en enorm økning i antall kriminelle østeuropeere i det siste. Bare i Oslo politidistrikt har 180 utlendinger blitt pågrepet for vinningskriminalitet de siste tre månedene. 121 av disse - altså to av tre - er rumenske statsborgere, ifølge tall Aftenposten har innhentet. - Vi regner med at rumenske statsborgere står bak cirka 80 prosent av vinningskriminaliteten begått av utenlandske statsborgere i Oslo, noe som også utgjør en meget betydelig del av den totale kriminaliteten. Det er naivt å tro at denne virksomheten ikke er godt organisert og en viktig del av et mobilt, kriminelt nettverk, sier etterretningssjef Geir Ellefsen ved Majorstuen politistasjon til avisen. Jeg kunne fortsatt, men jeg tror du skjønner hva jeg mener allerede. Det er du som forhåndsdømmer, ikke journalisten. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Folk gir nesten ikke penger til rumenske tiggere lenger: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=565083 Var ute i Oslo i helgen... De jævlene var overalt der også. Men må si at de faktisk er MER aggressive i kr.sand. Ingen av dem fikk noe av meg. Men derimot en dyktig musikant som covret metallicalåter bra fikk alt rusket jeg hadde i lomma! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå