Rata101 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Du tar nok feil her. Kapital hadde en graveartikkel om dette for et par år siden. Alle, dvs. 100 %, av sigøynere i Norge går på trygd. Taterne er en annen historie. Disse var også omreisende i tyveri og tuskhandel, dog var de ikke så ille som sigøynere. Disse ble tvangsintegrert i samfunnet, og er nå å regne på lik linje med andre borgere. Sigøynersamfunnet må tvangsoppløses. Ta barna og sett dem i fosterhjem så de får en skikkelig oppvekst. Ok, jeg skal gå ut fra at du har rett når det gjelder trygdede sigøynere, selv om jeg egentlig helst kunne tenkt meg å lese artikkelen selv. Jeg er dog ikke sikker på at løsningen med å ta fra dem barna er den beste. Kanskje man bør konsultere de assimilerte taterne på dette. Det må hvertfall ikke gå så langt som det gjorde med taterne i sin tid. Lenke til kommentar
johnx2 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Silkehansker har ikke fungert, så da må man vurdere alternativer. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Man kan jo spørre seg i hvor stor grad dette er mangel på konsekvent og effektivt politiarbeid. Har du innsikt i hva tiltakene har vært i forhold til disse problemene, eller kaller du det bare "silkehansker" siden sigøynerne fortsatt er på trygd og begår forbrytelser? Hvis du vet noe mer, så del det gjerne med oss. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Man kan jo spørre seg i hvor stor grad dette er mangel på konsekvent og effektivt politiarbeid. Har du innsikt i hva tiltakene har vært i forhold til disse problemene, eller kaller du det bare "silkehansker" siden sigøynerne fortsatt er på trygd og begår forbrytelser? Hvis du vet noe mer, så del det gjerne med oss. Uten å vite hva han mener med silkehansker så vil jeg tro at han mener (ren spekulasjon) at de får for mye frie tøyler om man kan si det slik. Ta kr.sand som et eksempel. Der går de strategisk rundt hver helg og det er de samme folkene hver eneste gang, og prøver å lure fulle folk til å kjøpe alt mulig tull. Ser ofte 3 kvinner omfaner drita folk som kommer rett fra minibanken som ikke vet bedre osv. På dagtid sitter de langt gågata, polet og andre steder hvor det er mye trafikk og tigger. Rister rundt på pappbegeret sitt. Siden tigging er lov så gjør ikke politiet store innsatsen for å fjerne dem fra gata. Det er det som er problemet. Men hadde jeg jobbet i politiet så hadde jeg vurder å se ting fra andre vinkler, kanskje blandet inn barnevernet i tillegg. Er det godt for for ungene dems å lære å tigge og lure folk i en alder på 12 år (om ikke yngre)? Får ungene noe utdannelse? Hvordan er levestandarden til disse? Folkene jeg snakker om har vandret disse gatene i over 1 år, så tviler på at de er her som turister. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) De har lov til å være i Norge et halvt år om gangen tror jeg. Det er også slik at de sigøynerene med mest ansiennitet får tigge på de beste plassene, det vil si sentrum og de travleste butikkene. Er du nettopp fått bli med minibussen fra Bulgaria og mangler respekt eller fersk i gamet får du holde deg på de mindre trafikkerte butikkene utenfor sentrum. Sigøynerene har en velfungerende organisering for de som jobber som tiggere. Endret 9. juli 2009 av Abigor Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Politiet bør merke seg disse trendene og reagere på det før det rekker å bli en ukultur. Jeg så aldri disse tiggerne før nylig. Jeg må også si at jeg egentlig aldri har sett noen gi dem penger. Hvis vi vanlige folk klarer å pønske ut naskestrategiene, så bør vel politiet ha gjennomskuet dem for lenge siden? Lenke til kommentar
johnx2 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Det har de også gjort, men i og med at løsgjengerloven er opphevet så kan de ikke gjøre noe med det. Storberget og resten av de rødgrønne står knallhardt på å bevare turisttiggernes rettigheter. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Pfffttt.... Begår de kriminalitet, så kan de tas på det. Liten vits i å arrestere dem på bakgrunn av at de er omstreifere uansett. Endret 9. juli 2009 av Rata101 Lenke til kommentar
johnx2 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Pfffttt.... Begår de kriminalitet, så kan de tas på det. Liten vits i å arrestere dem på bakgrunn av at de er omstreifere uansett. Jo, det er meget stor vits. De dukket opp i Oslo omtrent på dagen løsgjengerloven ble opphevet. Det ble tidlig klart at de stod i sammenheng med den EKSPLOSIVE økningen i innbrudd og lommetyverier som hovedstaden opplevde. Men politiet kunne lite gjøre. Hadde vi hatt løsgjengerloven kunne de blitt arrestert, ransaket, bosted kunne blitt gjennomsøkt og ikke minst vi kunne kasta dem til helvete ut av landet. Men nei. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Tja, det hadde vel vært bedre om løsgjengerloven ble erstattet av en ny lov som er tilpasset problemet med at utlendinger kommer på til Norge på krimtur, istedenfor å bruke en generalisert løsgjengerlov som unnskyldning. At sigøynere reiser rundt og tigger er vel det minste problemet egentlig. Det beste hadde selvfølgelig vært å ta dem på de grovere forbrytelsene. Det er jo ikke sånn at løsgjengerloven var det eneste som ga grunnlag til å kaste folk "til helvete ut av landet", som du sier. Lenke til kommentar
johnx2 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Tja, det hadde vel vært bedre om løsgjengerloven ble erstattet av en ny lov som er tilpasset problemet med at utlendinger kommer på til Norge på krimtur, istedenfor å bruke en generalisert løsgjengerlov som unnskyldning. At sigøynere reiser rundt og tigger er vel det minste problemet egentlig. Det beste hadde selvfølgelig vært å ta dem på de grovere forbrytelsene. Det er jo ikke sånn at løsgjengerloven var det eneste som ga grunnlag til å kaste folk "til helvete ut av landet", som du sier. Når man hadde løsgjengerloven, hadde man et påskudd til å arrestere dem, og så kunne man ransake dem og gjennomsøke boligen og dermed avdekke grovere forbrytelser. Nå finnes det ikke noe påskudd lenger. Vet ikke helt hvordan en lov mot utlendinger som kommer på krimtur skulle sett ut ellers. Synes løsgjengerloven passet helt perfekt. Det var ikke noen problemer før den ble opphevet. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Klart det var problemer med løsgjengerloven. Med hjemmel i løsgjengerloven ble tatere tvangssterilisert og tvangslobotomert i Norge helt fram til ut på 80tallet. Dette er et tydelig tegn på at slumsete påskuddslover som løsgjengerloven, gir et feil signal om at det er fritt fram å begå overgrep mot minoriteter med loven i hånd. Det er ikke det vi ønsker å oppnå. Løsgjengerloven er en strutselov. Det må være mulig å komme frem til bedre løsninger enn dette. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Det gir et helt klart signal til minoritene at ved å fjerne løsgjengerloven så er det fritt frem for overgrep mot majoriteten. Det må være mulig å komme frem til bedre løsninger enn dette. Lenke til kommentar
johnx2 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Klart det var problemer med løsgjengerloven. Med hjemmel i løsgjengerloven ble tatere tvangssterilisert og tvangslobotomert i Norge helt fram til ut på 80tallet. Dette har ingenting med løsgjengerloven å gjøre. Løsgjengerloven var i kraft helt til 2000 og noe, og fungerte helt utmerket. Ar den ble oppløst var bare en politisk gimmick fra sosialistene som har fått helt uante konsekvenser. Det var ingen som så for seg at vi skulle oversvømems av kriminelle sigøynere. Og Ap innrømmer aldri en feil. Når det gjelder taterne er de et eksempel på vellykket integrering. Av og til må det settes hardt mot hardt. Endret 9. juli 2009 av johnx2 Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Tvangsterilisering og lobotomering er eksempler på god integreringspolitikk? Her snakker vi ikke engang om integrering, men om en svært brutal form for assimilering. Lenke til kommentar
johnx2 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Fungerte gjorde det i alle fall. Hvorfor skal man på død og liv bevare en snylte- og tyverikultur? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Det er ikke vårt ansvar å tvangsterilisere og lobotomere de fleste sigøynere da de fungerer som turister. De er på ferie her, selv om de har ferie hele livet. De kan bo i Norge et halvt år eller noe i den duren som turister, og da bruker de den tiden til å tigge, selge søppel til fulle mennesker i helgene eller stjele. Og det er her problemet er. Vi har mange turister fra hele verden, men kun "turistene" fra Bulgaria og Romania gjør byene skitne. Det er de som maser på gamle mennesker som venter på bussen, det er de som sitter uten for rema 1000 dagen lang og plager kundene. Det er de som sitter på hvert gatehjørne i byens handlegate. Dette burde ikke være vårt problem, men det er det, fordi det er blitt så fritt for turister og reise (noe som er bra). Desverre utnytter disse menneskene det, og det er faktisk yrket deres. Å være plagsomme jævler som ødelegger og forpester bybildet. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Vell... jeg er i alle fall klar i talen når jeg møter en sigøyner/rumener med _vesentlige_ penere tøy enn det jeg har som tigger penger. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Romfolket har blitt trakassert, hetset, diskriminert og forfulgt i hundrevis av år. Jeg synes det er helt på sin plass å påpeke at møkka enkelte her finner det opportunt å lire av seg er rasisme. Om du ønsker å kverulere på at rom-folk ikke er en rase og at hets av disse derfor ikke er rasisme så er du velkommen til å gjøre det, men det blir uten meg. Sigøynerene er en kultur som lever av tyveri, svindel og tigging. Det er vel ikke noe rassisme og påpeke dette da 100% av sigøynerene gjør det. Det var som sagt en undersøkelse i en avis (dagens næringsliv, el) hvor de faktisk fannt ut at 100% av dem drev med uloveligheter og svindel (tygdesvindel, tyveri, osv.) Det er blitt prøvd flere ganger i flere forskjellige land inkludert Norge og gi dem penger og hus og prøve og få dem i arbeid, men de vil rett og slett ikke. De holder fast på kulturen sin med tyveri og svindel. Det siste eksempelet jeg kan huske var vel store oppslag i avisen i trondheim om hvor synd det var på sigøynerene som sto og frøys tynnkledd ute i kulden. En snill/naiv mann gikk samme dag til innkjøp av varmedresser til alle sammen slik at de slapp og fryse og det ble slått opp i avisen med overleverelsen av disse og at sigøynerene var så taknemmelige. Det gikk vel 1-2 dager før de kastet disse dressene og gikk tilbake til de tynne klærne (de måtte jo bli syns synd på). Og slik går det hvær gang noen i sin naivitet prøver og hjelpe disse folkene. Det må jo være lov og kritisere denne folkegruppen uten å bli kallt rassist. Akkurat som man kan kritisere de fleste eldre for å tru at allt var bedre i gammle dager (selv om det er færre eldre som tror dette enn det er kriminelle sigøynere) Endret 13. juli 2009 av flesvik Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Det er ikke vårt ansvar å tvangsterilisere og lobotomere de fleste sigøynere da de fungerer som turister. De er på ferie her, selv om de har ferie hele livet. De kan bo i Norge et halvt år eller noe i den duren som turister, og da bruker de den tiden til å tigge, selge søppel til fulle mennesker i helgene eller stjele. Og det er her problemet er. Vi har mange turister fra hele verden, men kun "turistene" fra Bulgaria og Romania gjør byene skitne. Det er de som maser på gamle mennesker som venter på bussen, det er de som sitter uten for rema 1000 dagen lang og plager kundene. Det er de som sitter på hvert gatehjørne i byens handlegate. Dette burde ikke være vårt problem, men det er det, fordi det er blitt så fritt for turister og reise (noe som er bra). Desverre utnytter disse menneskene det, og det er faktisk yrket deres. Å være plagsomme jævler som ødelegger og forpester bybildet. Mener du at det hadde vært vårt ansvar å tvangsterilisere og lobotomere, dersom de ikke hadde vært turister? Du var litt tvetydig, så jeg vil gjerne vite hvor du står på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå